MissVivis synvinklar

Alla inlägg under november 2010

Av Vivi - 28 november 2010 08:00

Visste ni att det är kattens dag idag ? 


 En liten bildkavalkad till deras ära!

Mina finaste pälsklingar !

  

                

                              

       

Av Vivi - 27 november 2010 13:15

 

Jag pratade med unionens a-kassan igår!

Jag ville dubbelkolla att alla papper kommit in som de skulle.

När man byter från en A-kassa till en annan är det noga att uträde & inträde sker vid samma månadsskifte, annar strular det till sig rejält.

Hur som...  

Jag satt en evighet i kö och var ganska stressad när unionens Nisse svarade,

men det försvann efter bara några sekunder!

 Han var så otroligt trevlig, saklig och pedagogisk,

jag blev på bra humör direkt, känner att unionen verkligen var rätt val!

Fler sådana trevliga människor på sådana positioner tack !!!

 

Och om du själv sitter på ett arbete där telefonen är ditt redskap,

tänk på vad mycket en trevlig röst och lite glatt humör kan göra !!

 

  

 

Av Vivi - 27 november 2010 09:00

Dagens lyx:

Idag ska jag iväg med min älskade mamma & syster till Varberg och SPA:a , snacka om lyx ! Dessutom ska även mina mostrar och deras döttrar dit. Vi gjorde samma sak förra året på Tylösand och vill gärna göra en tradition av vi träffas allihopa och hittar på något mysigt!


Dagens typiska:

Alla behandlingarna var slut, det har varit uppbokat i flera veckor, men jag tror jag klarar mig ändå !   

 

Dagens recension:

När vi var på Tylöhus förra året gjorde jag en liten recension, här har ni den !



Dagens grattis:

Till mig!!!   

I morgon har jag haft mitt körkort i 2 år !! Prövotiden är slut !!!!  *tjoho*

 

Dagens recept:

Jag äääälskar Choklatechip-cookies, här hittar ni ett riktigt bra recept!

  

 

Dagens påminnelse:

Idag och i morgon är sista chansen att vara med i tävlingen,

kl 20.00 i morgon dras vinnaren av paketet !!!

  


Av Vivi - 26 november 2010 14:00

Mitt nya ordspråk

"Har man inte med sig listan får man använda benen"

myntades igår, jag lyckades glömma en lista på jobbet där alla viktiga saker som skulle fixas & inhandlas innan resan stod uppskrivna.  *suck*

Jag lyckades faktiskt på något sätt komma ihåg iaf hälften av sakerna jag skulle ha ...   men resten måste jag försöka hitta tid för på måndag.

 

En av de viktigaste sakerna jag behöver är ögondroppar med gele i engångs doser, det behövs till flygresan. Dessa glömde jag faktiskt inte att inhandla utan tydligen så är dessa ögondroppar slut....nästan överallt!!! Fasen...

Jag tror inte riktigt vanliga ögondroppar och hårgele kommer ge samma effekt... ja ja. Förstår bara inte varför Visine ska sluta göra ögondroppar, jag gillade dem !!

 

Jag måste ha listor på alla möjliga saker nu inför resan, huvudet verkar nämligen helt fullt och rörigt är det också! Det är som om en riktigt jobbig dörrvakt står och hindrar mer information att komma in...

"Nej det är tyvärr fullt, är du uppskriven på listan ? "

 

Det ska bli riktigt skönt att få åka iväg på SPA på lördag, ska krypa ned i ngn varm källa och tömma mitt ack så populära huvud!

Det fanns tyvärr inga behandlingar att boka, men jag har bunkrat upp med

MDs peeling, en chokladmask jag köpt på Åhlens och lite manikyr saker, 

smart kvinna reder sig själv eller hur var det ! 

   

      

 

 

 

  


Av Vivi - 26 november 2010 11:49

Fick denna av en arbetskamrat...

Logik brukar ju alltid fungera   

 

The Irish Millionaire

 

 

Mick, från Dublin , ställde upp i "vem vill bli millionär" - och mot slutet av tävlingen hade han vunnit 500 000 euro.

 

"Det har ju gått bra så här långt" sa' Chris Tarrant, programledaren. "men för millionfrågan har  du bara en ledtråd kvar; Ringa en vän, och allt hänger på denna fråga. Tänker du satsa på att ta den också?"

 

"Javisst," sa Mick. "Jag tänker försöka!"

 

"Vilken av följande fåglar bygger INTE eget bo?"

 

A) Sparv

 

B) Trast,

 

C) Skata,

 

D) Gök.

 

 

 

 

 

Jag har ingen aning" sa Mick. " Så jag tänker använda min livlina och ringa Paddy hemma i DublinI"

 

 

 

Mick ringde sin vän, berättade omständugheterna och upprepade frågan för honom.

"För hellvite, Mick!" utropade Paddy. "De e enkelt - det e göken"

 

"Är du säker?"

 

"Klart ja e seker."

 

Mick lade på luren och sa till Chris, "Jag chansar på att det är göken."

 

"Är det ditt definitiva svar?" frågade Chris.

 

"Jepp."

 

Det blev en lång, lång paus - och sedan utropade programledaren "Göken är rätt svar. Mick, du har vunnit en miljon euro !"

 

Nästa kväll bjöd Mick Paddy på ett glas på den lokala puben hemma i Dublin igen.

 

"Säg, Paddy?  Hur i hela friden visse du att det var den där jäkla göken som inte bygger egna bon?"

 

"För han bor ju i en jävla klocka!"


Av Vivi - 26 november 2010 11:30

Häromdagen så trängdes jag med katterna i duschen, en i taget som tur är.

De brukar vara rätt snälla, de är ju inte direkt deras favorit syssla och de brukar gnälla en hel del, men jag kommer alltid ur duschen med en ren katt och utan rivmärken.

 

Denna gången så började jag med Angelique och hon var en liten gnällfis som vanligt, men när jag duschade Athena så reagerade hon inte som hon brukar....

Nej hon var helt tyst och verkade riktigt njuta av de varma duschstrålarna, hon började däremot högljutt jama när jag stängde av duschen!!!

 

Mattes lilla blötnos !!   

  

 

Sedan har de även fått klorna klippta under gårdagen, men det är det ingen av dem som gillar och det brukar sluta med en del rivmärken...

 

Nu är de i alla fall nyduschade, nyklippta och fina inför dagens lilla äventyr.

I kväll ska vi nämligen åka till husmor (husse-mor)!

Hon ska nämligen passa våra pälsklingar nu när vi ska vara iväg, i tre hela veckor ska vi vara utan våra små busungar.

Även om det ska bli underbart att åka på bröllopresa måste jag erkänna att jag verkligen kommer sakna dem !!

   

Mattes sötefisar !

      

Av Vivi - 26 november 2010 09:00

Dagens plan:

Direkt hem & hälsa på svärmor efter jobbet, hoppas vädret är snällt mot oss...

 

Dagens tips:

Här kan ni läsa om några av mina favorit serier!


Dagens fråga:

Årets julklapp ska tydligen vara surfplattan.... varför är årets julklapp ofta så dyra grejjer. Vi har inte dålig ekonomi, ganska normal tror jag , men inte lägger vi så mycket pengar på julklappar !! Nej det finns bättre julklapps tips !

 

Dagens roliga:

Kul att så många vill vara med i Tävlingen, tack för alla snälla kommentarer!

 

Dagens ordspråk:

"Har man inte med sig listan får man använda benen"

(egenhändigt ihopknåpat av mig själv)

 

Dagens irritation:

Mina lönespec:ar är för tusan helt oläsliga *mummel morr*

 

Dagens klänning:

Här är en riktigt fin klänning till julen tycker jag!

Idag finns den på Bubbleroom för bara 149kr !!

VILA Dychess Dress Pine Cone på <a href=Bubbleroom.se" width="600" height="871" />


Dagens låt:

Ibland stöter man på så himla roliga låtar/videos när man surfar runt!

Denna videon var riktigt rolig och artisten har fler liknande låtar på lager.

Av Vivi - 25 november 2010 10:15

  

Ni glömmer väl inte min lilla tävling ?

Ni har ju chansen att få hem en DVD-film,

en bra vardags mascara från Oriflame

och en bra hudcreme med mjukgörande bivax från Oriflame!

 

Ni kan tävla fram till söndag om ni går in här !!

  

  


Om Oskuldens tid:

I 1870-talets New York-societet är ryktet viktigare än sanningen och ytan viktigare än djupet. Newland spelar med i spelet som alla andra och står inför sitt lyckliga bröllop med May. Då dyker Mays skandalomsusade kusin Ellen upp och allt sätts på sin spets. Ellen är motsatsen till allt som Newland hatar med societetslivet och han blir gränslöst attraherad av henne. Newland hamnar i en svår konflikt - ska han följa reglerna eller sitt hjärta?

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards