MissVivis synvinklar

Alla inlägg under december 2008

Av Vivi - 17 december 2008 11:02

Japps.... jag får nog sjukskriva mig lite från datorn... det är mest det facto att jag spenderar så mycket tid sittnades i konstiga ställningar fram för datorn som gör att jag måste minska min data-tid.

Jag har fått problem med min höger axel/skuldra igen, det låter så fånigt att säga att det är en "gammal arbetsskada" när jag är så ung. Jag jobbade ett par månader som växelreceptionist/ordermottagare och det var en otroligt stressande arbetsplats med för högt tempo ...och då är jag ändå duktig på höga tempon..jag satt helt fel dessa månaderna och nu mer när jag sitter för mycket framför en dator känner jag av höger skulder- och axelparti ....vet exakt vad de ondaste punkterna sitter nämligen under skulderbladet så det är så svårt att komma åt själv.. Om det inte släpper blir det till att svälja kostnaderna och pallra mig iväg till kiropraktorn....




Av Vivi - 17 december 2008 10:34

*GÄSP* Igår kom man hem först kl 00.15 , jag och Nina träffades redan vill sex och handlade lite choklad och annat som saknades till vårat jugodis och vi höll på ända till tolv!! Men oooo så kul vi hade!!

Inget av recepten blev som de skulle förrutom mitt recept på vitchokladtryffel (se under recept) allt annat blidde lite knas elelr så var det svårt att rulla chokladen m.m m.m *Pust* I slutändan blidde ingen av pralinerna enligt recept utan vi fick modifiera allihopa!!

Vi hade iaf superkul, vi åt grönmögelost drack en supergo drink som Fina Nina gjorde , smakade på knäcken vi gjorde eller mest Nina ...som gjorde den alltså :)


Avslutar med en bild som är fruktansvärd på mig men jag bjuder på det... vill bara illustrera hur dagens super hjältar ser ut ;)

Av Vivi - 16 december 2008 14:34

Fick ett samtal precis från min fd kontakt på Manpower... jag vet att jag klagar mycket på manpower och de HAR ett dålit lönesystem men jag har aldrig skällt på personalen på kontoret för de har varit jätte bra!! Iaf... hon ringde för att hon fått in ett intressant jobb och vile kolla om hon fick skicka mitt CV till dem ... Jobbet är som receptionist (vill inte ge för mycket detajer än) men det lät som det perfekta vivi-jobbet!!! Roooooligt!!! *Hoppas hoppas* 

Om jag nu ska gå för långt ( som min sambo skulle säga tror jag :)  ) så om jag får detta jobbet blir det pengar- pengar blir tex ny soffa och kanske HUS! Vi kan börja kolla på hus igen !! Wheeeeeeeeee

Håll tummarna för mig!

Jag menar vem vill inte anställa denna tjejen ;)

Av Vivi - 16 december 2008 14:00

Nu har jag önskat två låtar = 100kr

Jag är arbetslös men skänker pengar ...har dessutom fadderbarn och är tiger fadder sedan tidigare...

Vad har ni för ursäkt att inte skänka ??

Jag har motbevisat två av de vanligaste

- har inte pengar

- Skänker redan mycket pengar

 Kom igen...till flyktingar...ärligt talat i dagens samhälle kan vi alla hamna där !!!

Av Vivi - 16 december 2008 11:53

meeeen jag glömde ju skriva VARFÖR jag var duktig ..det var inte för att jag vaknade tidigt pga jordbävningen utan jag vaknade ..åt lite frukost och sedan pallrade jag mig iväg till gymmet och styrketränade!!! Ha ha nu ska jag bli stor och stark.... jag hoppas kunna komma iväg på torsdag också!!!

Whoho!

Av Vivi - 16 december 2008 10:57

På min snälla blogg kompis helena finns länkar (se under mina länkar) för mer info men jag hålller med henne... Stöd musikhjälpen, samla in pengar för förmån till flyktingprogram skicka en önskelåt till 72955 med låt och artist så skänker du 50kr !!!!

Stöd något viktigt!!!

Av Vivi - 16 december 2008 10:44

Nu säger jag det ...nu är jag Elak....Ni männsikor där ute med trädgårdstomtar...SKÄMS!!!

Jag tycker inte om er!!!  Hur kan ni ta en fri vacker porslinstomte och sätta hono i en trädgård för att bli betracktad och kanske tom utskrattad när lla vet att en trädgårdstomtes naturliga miljö är skogen !!!

Det borde hete skogstomtar!!!!

Jag kunde ju vara lite snäll mot er och säga att det beror på hur ni behnadlar er tomte...hur stor er trädgård är ... om ni har mycket träd och buskar så det påminner om en skog men NEJ...detta är ett elakt inlägg EVIL!!!

De som är värre är ni som föder upp dem ... jag har sett er ofta i utkanten av städerna där ni har dem i stora lager---tomte efter tomte står där dystert på rad....Fyyyyyyyyy!!!!

BEFRIA ALLA TRÄDGÅRDTOMTAR...UPP TILL KAMP!!!!


Av Vivi - 16 december 2008 10:27

Jag var duktig flicka idag... jag gick upp med pojken idag ...eller mja... om sanningen ska fram låg jag och små drog mig till han dhade duschat och ätit frukost, sedan vaknade jag till liv när "svärmor" skickade SMS och frågade om vi kända jordbävningen....JORDBÄVNING????

WHAT?? (Fjortis uttryck jag vet men det passar sig nu)

På med Radion och P3 och mycket riktigt ...en jordbävning med epicentrum i Skåne ngn stanns, 4,7 på richterskalan vilket inte egentligen är så mycket men det KAN orsaka skador på byggnader även om de inte trillar ihop.

Här trodde jag att man bodde i lugn och ro ...i Sverige slipper vi naturkatastrofer (förrutom vissa stormar men de är små om man jämför med riktiga orkaner) vi blir inte utsatta för terrorattacker eller invaderade av aliens! Men nehepp... jordbävningar verkar vilja flytta hit, jag är visserligen för invandring men vissa gränser få man ju ha ... jordbävningar borde bo där det i är folktomt!!!


jag märkte inget alls av denna jordbävning iaf (besviken) jag får inte var aen av de coola människorna som kände vibrationer i lilltån... men något som är lite konstigt ... våra katter är inga "morgonmänniskor" , jordbävningen var vid ca 07.00 och kl. 06.15 fick katterna spatt och sprang runt och "busade" i läganheten i en halvtimma.... hmmm lite konstig är det..... djur sägs ju kunna känna av innan och vem vet kanske ha vi "jordbävnings-varnings-katter" :D 

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards