MissVivis synvinklar

Alla inlägg under december 2008

Av Vivi - 8 december 2008 12:43

Min vackra syster och jag 

På andra bilden är de snygga skydden vi var tvungna att sova i första natten...visst är jag skitsnygg :) jag bjuder på den ;)

Av Vivi - 8 december 2008 12:35

Jag 'är sååå uttråkad idag...jag kan inte komma på något vettigt att göra...elelr jo ..jag kan komma på ngt vettigt men jag är itne sugen på att göra nyttiga saker sopm tex att träna ..det är det svårast att ta sig till gymmet efter ett uppehåll...


Mina ögon, eller snarare öga krånglar lite också... Jag var i Turkiet och gjorde laserkirurgi i Augusti förra året och det har fungerat bra, men senaste tiden tycker jag att jag ser lite suddigt till och från och att det skaver i ögonen... Jag ror inte att det är så farligt men när man opererat sig tenderar man ju att bli lite nojjig. Min syster var med mig och opererade sig också och henne går det jätte bra för.


Det var en specieltl resa...det var en jätte fin klinik vi var på med en jätte trevlig läakare och jag äääälskar Turkiet. Tycker folk är trevliga, maten är god och Istanbul var jätte verket. Hi hi vi var en hel grupp som åkte från Sverige och alla sprang omkring med stora svart solglas på sig efter operationen då man blir väldigt solkänslig.... Får ju nästan inflika en bild...

Av Vivi - 8 december 2008 12:00

Vilket är ditt tydligaste karaktärsdrag?
Ohhh svårt, till utseende är det mitt hår annars...att jag är snäll, lite mesigt men iaf.

Vilken är din största fåfänga? 
Min hy, är den dålig tror jag att jag förvandlats till ett monster och vill helst stanna inne  

Vad är det knäppaste du gjort i livet?
Ha ha ....tja det finns en del att välja på men bada naken i en hotellpool i Portugal pga av ett vad ligger högt upp :)

När är du lycklig?
När jag är med de jag älskar

Vad ville du bli när du var liten?

Jag ville bli delfinskötare

Vad är ditt starkaste minne från barndomen? 

Vet inte riktigt, men jag kommer ihåg när vi klättrade i träden i Köpingsvik på Öland (japp jag är "Ölänning" )

När sa du "Vet du inte vem jag är" senast?

Ha ha ...ja du .. möjligtvis om jag försökt imitera något praktarsel (ursäkta uttrycket)

Berätta om en minnesvärd bakfylla du haft.

Ha ha ...vågar jag det ... ok.. Jag vaknade i ett kårrum av att en KM:are kysste min nacke efter att vi haft spritprovning kvällen hemma...han var mer bakis än jag och trodde att han var hemma hos sin flickvän och trodde tydligen att mina nacke var flickvännens....den ni :)

Berätta om ditt senaste utbrott.
Hade en liten ångest attack för lite över en månad sedan..


Vad beställer du på krogen?
Sprit...eller rättare sagt drinkar, gärna daquiris


Hur vill du helst transportera dig? 
Ohh...Aston Martin ..sweet, men jag har ävan alltid velat lära mig åka rullskriskor (inte rollerblades) 

Berätta om ett gummigt beteende du upptäckt hos dig själv.

Oj...jag ojjar mig för vart vägen är på väg och så har jag en tendens att skratta åt ordvitsar :)

Om du skulle bli psykiskt sjuk, vilken sorts sjukdom skulle du drabbas av?

Ush...vilken hemsk fråga, det skulle nog vara manodepressiv

När googlade du ditt namn senast, och varför?
Det var inte så länge sedan ..jag ville kolla om denna bloggen kom med och det gjorde den inte (*phu*) :)

Vilken modetrend var du tidig med att upptäcka? 
Ha ha ....jag är nog aldrig tidig med ngt vad det gäller mode, möjligtvis när de utsvängda jeansen blev mode igen eftersom jag alltid gillar utsvängda jeans  

Vem är den mest kända människa du talat med och varför?
Öhhhh....Jag har spelat Black Jack med Johannes Brost...


Vad smugglade du in i landet senast?
Ha ha kan nog ha slunkit ned en flaska sprit för mycket ngn gång...


Vilket är det värsta kok stryk du fått?
Oj, jag har aldrig fått stryk på det sättet men jag hade en kille i min gamla klass som var taskig mot mig och han satte armbågen i halsen på mig en gång så att jag inte kunde andas men jag lever så jag antar att han inte höll på så länge

Vad är det märkligaste sms du fått?
Jag har fått en del skumma SMS det värsta var nog från en kille jag strulat med som hörda av sig ett år senare...

Har du nån gång blivit stalkad? 
Njae...har haft lite skumma typer efter mig när jag jobbade på krogen & i butik men inget som verkligen förföljt mig , tack och lov!

Nämn en bok som du sagt att du läst, men som du i själva verket aldrig tagit dig igenom.
Oj...nej jag har nog alltid erkännt om jag itne orkat mig igenom boken...

När skäms du?
När folk gör pinsamma saker på TV :)


Feel free att kopiera listan om ni själva vill berätta lite roligt!

Av Vivi - 7 december 2008 20:28

Den är så fin denna ...

Av Vivi - 7 december 2008 17:23

Jag trillade in på en så vacker blogg... en så sorglig och vacker blogg...


Det finns så mycket trasiga människor där ut och jag önskar så att det fanns något man kunde göra för att laga dem.

Jag vet att jag inte kan, ingen kan. En trasig människa kan bara laga sig själv, det bästa man kan göra om man har tur är att hålla henne/honom i handen och finnas där som stöd och försöka få dem att påbörja lagningsprocessen.


I julstressen, i julhandeln...

En uppmaning... snälla nu i juletider om någon tränger sig i kön om du själv backar på någon...säg förlåt, bli inte arg ...va den större människan... av alla människor du träffar på under en dag kommer säker minst en av dem vara trasig.

Försök ta alla situationer med ett leende och hoppas att du kanske får den tillbakadragna tjejen i kiosken le, det stressade butiksbiträdet att andas.... Gör detta så har vi iaf gjort någonting....

Av Vivi - 7 december 2008 16:54

Nu har man skirivit sin önskelista och dödat lite tid vid datorn till pojken kommer hem!

Jag gjorde vad man inte får ..jag valde pojken framför kompisarna ikväll.. skulle ev. åkt till en kompisoch firat andra adevent men pojken ringde och sa att han kom hem tidigare, redan vil sju-tiden och jag har inte sett honom på flera dagar!! Vi har ju inte fått umgås så jätte mycket senaste tiden för antingen har han varit borde eller så har jag ,,, Ska fixa så jag har ngt att äta färdigt när han kommer hem och kanske gå och hyra en film... längtar efter att få krypa upp i hans varma trygga famn igen *lycka*

Av Vivi - 7 december 2008 16:00

Efter alla mina inlägg senaste tiden tyckte jag det var dags att ta upp något viktigt igen..


Detta underbara citat är från sagan om ringen, konungens återkomst. Gandalf säger detta när de ska åka över haven i slutet... Tycker det är ett underbart citat.


Jag lärde mig när jag växte upp att inte gråta, inte för att jag hade elaka föräldrar men barn ser, de ser hur ledsna/stressade/uppgivna föräldrar kan bli när de gråter. De ser hur klasskamraterna reagerar när de gråter. Många barn lär sig fort att det inte är bra att dela sina tårar med omvärlden.

Jag har visserligen alltid kunnat gråta inför folk om vi kollat på en sorglig film men inte annars, det var ibland jag grät inför min familj, vänner ---aldrig. pojkvänner---- defenitivt inte. Har jag sörjt eller varit ledsen har jag helst gjort detta i min ensamhet, jag har inte sökt stöd hos andra.


Däremot vet jag hur speciellt mitt nuvarande förhållande är för jag har här lärt mig att gråta. För inför  min älskling har jag gråtit, jag har inte bara fällt tårar utan även låtit honom torka dem.  Vi har gråtit tillsammans när vi förgäves försökte få liv i våra döda kattungar....

Det gör att jag känner honom så mycket närmare mig!


Vi borde kunna gråta, vi borde kunna visa att det är okej för visst känner alla för att gråta ibland och vi visar inte svaghet genom att visa tårar.  

Alla tårar är inte av ondo :) 

Av Vivi - 7 december 2008 01:17

Ha ha ...under nattsnurret ser jag att jag hamnat på listan över de mest aktiva bloggarna ... nummer 65 är jag ...he he. ... vet inte om detta är bra eller dåligt :)


Min lilla "blogg-kompis" Malin-Helena leder dock med typ plats nummer 38 eller nått men hon har legat på 23 ...inte tappa nu tjejen...hi hi

Så blir det när man gillar att sitta vid datorn och inte har ett arbete... kan inte fler besöka Helena och mig så kan vi kanske tjäna pengar på våra bloggar :D


Nepp nu ska jag stänga av datorn och försöka sova...får se hur det går med tom säng, två katter som vaknat till liv och nattsurret utanför fönstret...

Zzz zzz zzz...

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards