MissVivis synvinklar

Alla inlägg under december 2008

Av Vivi - 1 december 2008 19:16

Idag var en okej dag men jätte jobbigt det där med a-kassan (se tidigare inlägg)

Då ringer det på porten.... blommor till mig från min underbaraste!

Jag hade gett honom en liten pik när tog körkortet att jag ville ha en present, gärna blommor....

I dag kom ett blomsterbud och inte bara att jag fick världens finaste blommor med chokladask till utan ett kort....

Min sambo kan vara så underbar och romantisk...han fick mig att börja gråta... kortet är personligt men en bit vill jag dela med mig ...

Jag är ju som sagt galen i Sex and the city och vi såg filmen igen igår där Mr Big inte är så bra på det där med ord och beskrivningar men han citerar i ett mail ett kärleksbrev ´...mitt kort avslutades med denna underbara

"Ever thine, ever mine, ever ours"


Vad hade jag tagit mig till utan min älskling!

Han är den underbaraste som går på denna jord! 

Av Vivi - 1 december 2008 17:13

Idag ringde jag a-kassan för att prata lite med dem *suck* Jag har fått min första avi på min först utbetalning sedan jag blev arbetlös och jag tyckte det var lite mindre pengar än vad jag själv räknat på...


Med min anställning jag haft de senaste nio månaderna har jag ju höjt min lön och antal timmar jämför med mi anställning som jag hade för ett år sedan. Tyvärr fick jag reda på att jag får a-kassan räknat från min gamla lön eftersom de går på 12 månaders perioder nu och de nio månader jag jobbat på manpower räknas i princip inte....


Jag hade räknat med att få mellan 8000-10000 och de hade jag klarat mig på ... nu får jag 6000 ...vilket innebär att jag inte kommer kunna spara ngt alls eller kunna ha några pengar över alls. Det suger!!!

Det suger framför allt att de senaste nio månaderna i princip inte räknas och inte kommer göra det på "mycket länge" ...handläggaren sa inte hur länge ..bara "mycket länge" *suck*   *besviiiiiken* *ledsen!!* jag som var så glad för mitt körkort så kommer det här.....


Min snälla Maria piggade upp mig iaf lite ... jag följde med henne ut till henne sköthäst och jag är ju själv gammal hästtjej. Eftersom hon själv har väldit ont & säkert för att pigga upp mig så gick vi en promenad med Söte Stisse i skogen och jag fick rida! De var något år sedan jag reda och innan den gången ytterligare några år men det en del av kunskapen sitter i ryggraden. Det var så skönt att få sitta på en hästrygg igen och va i den friska luften. Var massa trött nu när jag kom hem, va grymt sugen på en kopp Chai-te bara för att upptäcka att mjölken var slut *suck* Det går mycket upp & ned just nu ....

Av Vivi - 1 december 2008 16:47

I lördags åkte jag och några tjejkompisar upp till en gemensam vän i Gbg. Vi är helt enkelt fem tjejer som umgåtts sedan högstadiet, vi är lite som ett riktigt Sex and the city gäng! Jag överraskade först Diana med att hämta upp henne med bilen kl. 09.00 och sedan körde vi till Varbergsområdet för att hämta Karin. He he ...så överraskade det blev men Karin fick köra biten till Gbg för det kände jag att jag inte våga ge mig på efter att jag haft körkortet mindre än ett dygn!


I Gbg gjorde vi en klassiker ...dvs körde totalt vilse trotts den "jätta bra " vägbeskrivningen från eniro.Det slutade med att Diana fick ta över ratten och efter lite körning på väg in mot enkelriktningar och filbyten till höger och vänster lyckades vi till slut hitta till Fia. Vi åkte och shoppade lite (då jag överraskade Fia & Tilda med att köra he he ) bakade, mumsade lusebullar och godis, spelade Guitar Hero, plockade hår med tråd (det ni!) m.m m.m Det avr så otroligt kul och mina tjejer kan verkligen få mig att må toppen! Skrattade mer än på länge, vet inte vad jag skulle göra utan dem! För övrigt var ju Guitar Hero grymt beroende framkallande, så kul det var!! Måste skaffa ett sånt!


På söndagen var det dags att åka och jag avr duktig och körde hela vägen hem :) Jag avslutade kvällen med en mysig adventsfika med mina föräldrar som kom hem hit en sväng. De gav mig en jätte fin blomma som gratulation till körkortet (överraskade dem fredags kväll med att köra dit och visa mitt intyg)


Haft så mysigt i helgen!!! Vill ha fler sådana här helgen!


Av Vivi - 1 december 2008 16:42

Som en del av er kanske gissar på rubriken---- jag har tagit mitt körkort!!!

Så himla kul! Jag är så stolt över mig själv! He he ....det var lite det fredagsinlägget om den svenska blygsamheten handlade om ;)

Jag kunde inte skriva att jag tagit det för jag ville överraska en massa människor, ville inte att de skulle få reda på det via min blogg.


Det jag faktiskt är mest stolt över är att jag klarat både teori och uppkörning på första försöket! Det känns vääääldigt bra ! Så----Tjoho!!! He he nu får ni akta er på vägarna för nu får jag köra där!

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards