MissVivis synvinklar

Alla inlägg under maj 2009

Av Vivi - 5 maj 2009 11:25

Idag ska jag till sjukhuset och hälsa på syster men först ska jag till citykliniken för ngt jag skjutit fram i flera år....

Jag har några födelsemärken som behöver tas bort, framför allt ett vid bröstet och ett på insidan av låret, väldigt opraktiskt att ha ett där! :P

Lite läskigt är det, har aldrig tagit bort ngt förrut även om jag har ovanligt mycket leverfläckar & födelsemärken, jag har väl varit lite feg och på ngt konstigt sätt fäst mig vid en del av dem.

Nu åker de störtsta och mest opraktiska iaf, vi får väl se om jag kanske ska ta en grundlig koll på alla fläckar & prickar ngn gång ...


Behöver också kolla upp mina ögon som jag tycker krånglar lite och självklart ett tandläkarbesök... kan nog vara dags, har inte varit hos tandläkaren sedan 2003 .... Oups.... 

Av Vivi - 5 maj 2009 09:15

Sicka konstiga människor det finns...

I aftonbladet bland alla hemska artiklar hittade jag denna om en man i Gbg som går och klipper av hårtussar från kvinnor, INTE OK!

Jag har en sak jag är riktigt riktigt stolt över när det gäller mitt utseende och det är mitt hår, jag har aldrig varit korthårig utan hade midjelångt hår redan vid 3 årsåldern. Hade någon klippt av en stor bit hade jag varit förtvivlad... det handlar om mer än utseende, mitt hår har blivit en del av min personlighet.


Eftersom jag har så långt hår så har jag också råkat ut för lite konstiga saker, framför allt män som gillar hår...ska berätta sen, som ett

"minne-inlägg"

Av Vivi - 5 maj 2009 08:56

Japps... här kommer ett bildbevis på mina påståenden att Gränna är snett.... och som ni ser är det inte kameran som är vinklad kolla på bilarna och husen...

Läs mer om vad jag skrev om Gränna här!

Av Vivi - 5 maj 2009 08:50

Det fantastiska Rockelstaslottet vi var på var ju så otroligt vackert, vi bodde i en av sidobyggnaderna i ett rum som kalldes Gothiska rummet *kärlek*

Jag tog en bild där jag sitter och drömmer om ett eget slott...


Vi var även inne i själva slottet , övervåningen var avstängd/privat men nedervåningen fick beskådas och beundras. Den var fylld av samurajrustnigar, svärd, gevär och ...en björn! Inte bara en björn utan en björn med ögonlapp...en piratbjörn. Klart jag inte kunde låta bli att ta en svängom!

Av Vivi - 5 maj 2009 08:42

Här har ni en bildkavalkad med mina försöka att visa min utstyrsel på bild, lite surt att jag inte fick en bra bild på frisyren. Jag hade helt enkelt tagit mitt långa hår och satt upp i en sidoknut fäst med en svart plastfjäril och plastblommor i rosa-metallic.

Mina två stoltheter är naglarna och väskan, väskan fyndade jag nämligen på en Deluxa utförsäljning för 20kr... Ha ha!!

Av Vivi - 5 maj 2009 08:01

God morgon allihopa!

Hoppas ni sovit gott!

I går hända det ganska mycket i min vardag som inte var vardag...


1) Pratade med mamma, syster är kvar på sjukhuset, de måste tömma hennes bihålor då de är fulla med var (bläääää) de måste söva henne för att göra det, hon kan ju välja att vara vaken men det är smärtsamt och väldigt obehagligt. Det är inte säkert att det bara är det som är problemet så därför behåller de henne på sjukhuset.

Jag ska besöka henne idag efter att jag själv varit hos läkaren (jag berättar mer om det sen)


2) GOLV, vi har hittat ett golv vi är väldigt förtjusta i :

Valnöt, 3 stav, Tarkett Viva, mattlackat och tyvärr bara 8,5 mm. 

Det är en sådan otrolig prisskillnad mellan 8mm och 14mm och vi är verkligen sugna på Valnöt....har tom med fått ett prisförslag på vad det skulle kosta så nu börjar det hända grejer!!


3) Lägenheten verkade falla de trevliga unga paret i smaken så de kommer nog att ta den. De var jätte trevliga och det känns bra om de tar den, de är kattmänniskor ;)

De ville gärna ta lägenheten lite tidigare och det passar ju oss bra att tjäna in lite pengar :D


Det var gårdagen....



Av Vivi - 4 maj 2009 13:59

Lite gladare blev jag av att få veta att jag förmodligen får mina tre veckors semester idag, det blir 27,28,29 eller 28,29,30 !

Känns skönt då jag behöver ett par veckor att landa efter flytten och för att kunna njuta av vårt nya hus, eller rättare sagt vårt första hus :)

Vi ska iväg till ett par golvläggare utan för stan idag och kolla priser, ska vi ha golv inlagt i huset innan vi flyttar in så måste vi ordna det snarast....

Det är lång kö på hantverkarna nu ....


Hade velat åka upp och besöka min syster också, vet att hon får besök av mamma idag ....hon kanske tillochmed redan har kommit hem men ja.... jag vill träffa henne helt enkelt och se att hon är okej. Vet att jag hade velat ha besök om jag låg på sjukhus.  

Av Vivi - 4 maj 2009 11:27

Nu har jag spenderat förmiddagen med att läsa ikapp.

Jag bloggar ju inte så mycket på helgerna vilket också innebär att jag inte hinner läsa era bloggar, men nu har jag fått läsa om era äventyr under helgen och det är någon slags trygghet i att få läsa era bloggar.

Njuta en liten stund av er litteratur som man nog ändå får kalla det ;)


Just nu är jag verkligen vrålhungrig, skulle nog tagit med mig en frukt eller ngt till jobbet men men... som tur är är det ju bara 20 min. kvar till lunch... *magen säger kurrkurr morr morr*


Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards