MissVivis synvinklar

Alla inlägg under maj 2009

Av Vivi - 8 maj 2009 14:57

Jag vet att jag inte ska bli bitter ....jag vet att jag ska glädjas åt andra men jag är ledsen ...jag ÄR bitter!!!

I säkert 3 år har vi varit med i postkodlotteriet och nu går 60 miljoner kroner till grannyran ...bara några nummer bort....  det skiljer mindre än en kilometer mellan oss och vinnarna... bara några nummer i postnummret...'

Jag är så bitter!!!!!!!!!!!!!!


För de som vill gotta sig i min bitterhet kan ni läsa här ... *SNYFT*


*fiskar sympati*

Av Vivi - 8 maj 2009 09:31

Matte har blivit helt crazy... hon lägger upp en massa youtube-klipp hon verkar ha fastnat för en massa klipp med tecknade små figurer..

Okej..liiiite roliga är de, men de saknar en viktig del, katter!!!

Jag gillar katt-klippen bättre! Som den där killen som fattat sig plats , ni vet ... den här !! Skrev om honom i mitt förra inlägg.


Mamma bråkade som fasen med mig igår, tussarna yrde kan jag tala om. Hon är lättretlig, bara för att jag vill busa och ja...kanske lite visa hur stark jag är, så blir hon jätte sur.


Matte tittade in hos en gammal favorit igår (en youtube - favorit)

Mean kitty - killen, han är tydligen lite trött på att bara bli känd på hans katter. Bha han fattar ju inte att Sparta (hans kung) äger och att killen bara ska vara tacksam över att få lite av Spartas stjärnglans.

Killen(the slave) är väldigt otacksam, se här vad han nu lagt ut !!!

Varning till alla katter låt ej era undersåtar se detta !!!



Av Vivi - 8 maj 2009 09:25

Dagens sanning kommer idag illustreras med den senaste jag fastnat för ...

Älskar Pixars kortfilmer!


Det mesta som händer i ditt liv blir bra eller dåligt

 beroende på ditt sätt att se på det






 

En lärdom jag förövrigt borde lära mig ta lärdom av  :)




Av Vivi - 8 maj 2009 08:50

Jag tycker på sätt och vis att det ska bli jätte roligt i morgon på fyndtorget så känns det lite surt att gå upp innan kl. 08.00 på morgonen och sedan stå där mellan 10-16, det blir inte så mycket helg för min denna helgen.


På söndag har vi dessutom sista mötet med Ellen-projektet, vi ska lämna in det sista papperna och kvittona, sedan ska vi få våra intyg/diplom eller vad det nu är. Jag ser inte direkt fram emot det eftersom jag eg. inte har lust att träffa min förra samtalspartner, orkar bara inte, hon har fortf. inte betalat sin del , jag har väntat på de pengarna sedan slutet av februari, lite tjatigt!


Jag är ledsen att jag inte lagt upp några bilder på det jag säljer, t.ex klockorna, jag vet att det efterfrågats (förlåt V), men som jag säger till alla andra ...

- Det har varit lite mycket senaste tiden...

Av Vivi - 8 maj 2009 08:06

Jag är inte en person som skvallrar särskilt mycket om de jag jobbar med men det finns ändå ngt som är så himla skönt med att sitta och snacka skit med och om sina jobbkompisar.

Om vi nu ska vara ärliga har vi nog alla kännt så, man sitter inte och tar upp deras privatliv men att få prata av sig om bordsgrannen som alltid är sur eller den överordnade som konsekvent vägrar fika på samma tider som en själv, det är skönt. Jag tror vi alla har ett behov av att få prata av sig med några arbetskamrater men andra arbetskamrater som vet vad man talar om.

Det är däremot viktigt att hålla det på rätt nivå, finns ingen anledning att skvallra om personens privatliv osv.


Så ... det var vad jag gjorde igår tillsammans med en stor räkmacka, ett glas rosévin och trevliga jobbarkompisar !

En av mina jobbarkompisar hade precis vaxat sig för första gången, jag ahr aldrig gjort det men blev lite sugen, hon var jätte len!!!

Av Vivi - 7 maj 2009 13:58

Jag har ingen riktig inspiration till att ta upp något speciellt idag, funderade på att blogga om surregatmammor eller rädsla, men jag ids int´ !

Känner att jag får ta det en annan dag , de ämnena förtjänar lite tid och omtake från min sida.


Tills dess bjuder jag på ännu en kortfilm, tycker denna var lite söt. Snacka om dunbollar ;)

Av Vivi - 7 maj 2009 09:51

Ikväll ska jag och några arbetskamrater ut och äta, det ska bli jättekul!

Det är så sällan som inhyrd man hittar på ngt med människorna på "sin" arbetsplats. Vi ska till Trottobar ett jättemysigt litet ställa som ligger precis vid Nissan, detta är ett ställe att rekommendera. Trevlig personal och god mat, i år ska man tydligen också kunan beställa bara en halv portion om man inte är så hungrig, det är bra service!


Det händer en hel del på jobbet nu, det ser ut som om jag får mina tre veckors semester i sommar. Det ska bli så otroligt skönt!!! Jag kommer vara ledig 27,28,29 ohhh vad jag ska njuta och pyssla med huset!! *LYCKA*

Dessutom fick jag reda på att min ersättare från manpower blir en tjej jag jobbade ihop med på Swedbank. Hon är väldigt trevlig och rar så det känns otroligt bra att få lära upp just henne.

Lära upp & lära upp ...jobbet är ju inte hjärnkirurgi direkt :P


En sista jobbsak... jag fick faktiskt en komplimang igår som gjorde mig så glad & stolt. En tjej på jobbet mailade mig detta:


Jag hade en BMW handlare igår som tyckte att du verkade väldigt trevlig.”Han skulle kunna gifta sig med dig utan att ha träffat dig” det måste ju vara bra…

    

Vissa dagar är roligare att jobba än andra :)

Av Vivi - 7 maj 2009 08:48

Kurrelina skrev en så bra kommentar på mitt inlägg, hon skrev:


Gyllene regler för katter

Dessa gyllene regler måste alla katter kunna, innan de beslutar sig för att flytta hem till sina människor.


Vad människan är till för: Människor har fyra primära funktioner: att mata dig, att leka med dig och ge dig den uppmärksamhet du kräver, samt att göra rent i kattlådan. Det är viktigt att behålla sin värdighet när man är med människorna så att de inte glömmer vem som är husets härskare. Människor måste kunna husreglerna. Det går att lära dom om du börjar tidigt och har stort tålamod. Sen kommer du att ha ett bra fungerande hushåll.

Kramizzzzzar


 Sedan vill jag ju fortfarande få matte glad för en glad matte innbär med mat & lek!


Självklart är det dock så att det är vi som regerar och här är en katt som inte skäms för att visa det ;)

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards