MissVivis synvinklar

Alla inlägg under december 2009

Av Vivi - 3 december 2009 09:45

Peter Jöbacks duett med Sissel Kyrkjebö (tack Karin) - Gå inte förbi

Den är så vacker !!


Av Vivi - 3 december 2009 08:49

Vad jag var en duktig flicka igår!

Jag skulle ha tränat med en arbetskompis, men jag känner att det varit så mycket förra veckan och denna att jag bara ville vara hemma, men detta hindrade mig inte från att ställa mig på vår crosstrainer i 35 min.   

Nästa gång blir det 40min. det är nog alldeles lagom.


Eftersom jag själv är en riktig latmask så tänkte jag komma med lite träningtips för de typiska latmaskarna:

 


-Grejjen med träning (ur mitt perspektiv) är att det första 5-10 minuterna är ofta de jobbigaste, man måste komma igång och värma upp kroppen sedan blir det lättare.

Se också till att ta det lugnt de första minuterna, de handlar som sagt om att värma upp!


-Efter ca 10 min. släpper det och även om du börjar bli svettig och trött är du igång, nu är det viktigt med musik tycker jag, att just nu verkligen ha igång en musikslinga med dina partyfavoriter, se också till att ha en vattenflaska tillgänglig och en liten handduk.


-Sätt inte för höga mål i början, träna i 25 min. ( 10 uppvärning, 10 "hård"träning och 5 avrundning i lugnare tempo) öka tiden succesivt känn efter vad som passar dig, tycker dock att 25 min. kan vara ett minimum.


- Om du som jag tränar hemma, se till att schemalägga träningen. Om du bestämmer en fast tid precis som om du skulle till gymmet så är det svårare att smita undan. Dessutom är du ju hemma så om favorit såpan på TV börjar nio så anpassa träning till den, igår var det hur skönt som helt att sluttränad och nyduschad dimpa ned framför Grey´s !


Nu ska jag bara se till att följa mina egna råd   

Lycka till alla andra latmaskar där ute!!!

  


Av Vivi - 2 december 2009 15:01

Jag har haft mina misstankar ett tag att min lilla Angelique har problem med luktsinnet.


Detta har jag kommit fram till för att:


-Håller jag fram en lök, en clementin eller ngt annat som luktar starkt till Athena så reagerar hon direkt och ryggar tillbaka, se nedan.

Athena+flaska    

-När jag öppnar deras "lördagsgodis" så reagerar Athena direkt och börjar jama & kråma sig, Angelique hänger på när hon ser att mamma gör det.


-Jag testade härom dagen genom att räcka fram en lök till henne, det enda hon

gjorde var att börja sniffa på den, hon ryggade inte tillbaka som Athena.


Jag och en av mina ungar  

Jag tror inte hon är helt utan luktsinne för då hade hon nog inte sniffat alls, men det är nog inte lika utvecklat som hos vanliga katter.

Det är inte så att jag tror att hon lider av det , men jag undrar ändå hur det har blivit så ...

   Mattes lilla sötesniff !  





Av Vivi - 2 december 2009 10:52

Jag skulle ju inte ... men kan inte sluta kolla ändå ...

Titta sicken raring , 249kr på Gina!


Av Vivi - 2 december 2009 10:02

Ja nu har Marcus Birro skrivit så jag blir tårögd igen...

Denna texten fick mig nästan att bli riktigt sugen på att skaffa barn, för visst lever julen upp lite extra med småttingar att fira den med.

Mina underbara syskonbarn har förgyllt våra jular sen de kom, de är så härligt att se glädjen och förväntan i deras ögon, den smittar av sig.


Jag har tidigare snuddat vid ämnet "barn eller inte?", jag verkar ju inte ha ngn biologiskklocka och känner inte att "jag måste ha barn" . När det kommer till den frågan har folk ofta väldigt starka åsikter, det är väl fortfarande så att det inte riktigt är okej som kvinna att inte vilja ha barn.


Jag tycker ungar är underbara och jag älskar mina syskonsöner oändligt, men jag vet inte om jag själv vill ha några. 

Jag vet att 99,999 % av de som skaffar barn aldrig ångrar sig och jag säger inte att barn gör människor olyckliga, tvärtom!

Däremot är det så att de flesta mammor jag känner lever ett stressigt liv, de har mycket ångest som är förknippat med själva familje- & mammarollen och det skrämmer mig!  


Jag är så nöjd med min tillvaro nu och mitt liv ihop med min fäsman, min släkt & mina katter, jag vet inte om jag är beredd att offra den trivsel. Kanske kommer det en dag då jag ändrar mitt sätt att tänka, då jag inte har lika stort behov av mitt privata utrymme, men just nu trivs jag som jag är, en blivande fru med två små pälsbollar!


Vad har ni för åsikt ? Får man inte vilja skaffa barn ?


Hjälp oss Husse  


Av Vivi - 2 december 2009 09:12


Idag får ni gå in och läsa ngt så ovanligt som en Rocky stripp,

men det var ju bara FÖR bra !!

Kanske hade den passat som dagens sanning också för vem kan motstå   




Av Vivi - 2 december 2009 08:30

Denna hade jag i bloggen förra året, men den är väl värd att få vara med igen.

Jag älskar denna låten och framförallt texten! 


Av Vivi - 2 december 2009 08:10



funny pictures of cats with captions


Oj vad trött man är ....

Det blidde lite småsent igår och så har jag sovit dåligt, haft en massa konstiga stressdrömmar om bröllopet.

Dessutom kom jag lite senare än vanligt till jobbet (dock i tid) för att handbromsen på bilen frusit fast.


Konstigt att jag hade stressdrömmar om bröllopet för det känns som om saker börjar falla på plats och jag känner mig inte alls stressad.

Inbjudningarna är visserligen inte gjorda, men de är på gång, kyrkan & lokalen är bokade, maten ska vi förmodligen provsmaka i mellandagarna.

Fotografen är nu också bokad, han var hos oss igår (därför blidde det lite sent). 

Han var jätte trevlig och verkade duktig så det känns skönt att kunna bocka av det från listan!

Det stora grejjorna som är kvar är bröllopstårtan & klänningen...

Jag säger som Petter "det går bra nu " ....

  



Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards