MissVivis synvinklar

Alla inlägg under april 2014

Av Vivi - 24 april 2014 11:13

När vi flyttade in i vårt hur tapetserade vi om nästan varje vägg här hemma (eller rättare sagt så gjorde min älskade far det). Vi tapetserade nog inte egentligen för att alla tapeter var fula, men jag tycker det känns mer som vårt hus då vi valt ut vad som ska vara på väggarna.

Det tar ju lite tid att tapetsera, men jag tycker det är ett relativt billigt sätt att ge ett hus/lägenhet en rejäl ansiktslyftning och sätta sin egen prägel.


öhmmm så här kan man också riva tapet.... foto från 2009

 


Det jag dock tyckte var svårast med att tapetsera (även om jag inte skötte själva tapetserandet) var faktiskt att välja tapet! Det finns så mycket fina tapeter, men jag tycker allt man blir lite stressad när man står i butiken och ska välja.  Nästa gång jag ska tapetsera, så kommer jag förmodligen gå in och kolla på tapeter på nätet på tillexempel Tapetorama. Då kan jag välja i lugn och ro för det finns så MYCKET snyggt att välja på, massa olika tapeter och så har jag sett att man till och med kan få hjälp av inredare!

Vi får se om vi tapetserar något mer i detta i huset, eventuellt fonsväggen i sovrummet i så fall då den blivit lite sliten redan.

Fondväggen


    



Av Vivi - 23 april 2014 22:14



GRATTIS


MARIA !!


Maria bloggar inte själv (om hon inte gör det i smyg)

men läser min blogg och vi följer varandra på instagram.

Hon hittade hit via min fina barndomsvän C som jag kännt sedan jag var 7år.

Det visade sig när jag väntade Emil att hon var gravid samtidigt
och dessutom hade samma beräknat födelsedatum som jag,
hon fick dessutom också en liten kille och vet ni vad han heter .... Emil !!

Hi hi hi, en massa likheter där !

Hoppas våra vägar korsas en dag, men tills dess ska du få en goodibag av mig!

Skriv din adress i en kommentar här (som jag sedan inte publicerar, bara för mina ögon).



Av Vivi - 23 april 2014 16:21


Oj oj oj vad nära ni är på att knipa kommentaren .....

Av Vivi - 22 april 2014 09:00

Idag är det vardag igen efter påskhelgerna och allt godisätande.

Vet ni att vi äter ca 6000 TON godis under påsken !! Galet!

Naturligtvis som alla år är det just IDAG jag ska ta upp kampen mot mitt sockerberoende, det innebar ju att allt godis man hade hemma igår skulle vara borta.... tills idag ...

och man KAN inte slänga choklad ... det är ju praktiskt taget ett av budorden, lovar att det någonstanns står "du skola icke slänga choklad".

  

 

 

Idag för att hålla mig borta från socker har jag en riktig jäkla LYXDAG !! Jag ska först till frisören och klippa mig (det var ju minst 7-8 månader sedan) och sedan ska jag försöka fixa ryggen hos kiropraktorn!

Känns härligt att få bli ompysslad en eftermiddag. Ryggen är ju lite trasig efter att ha lyft lilleman fel och jag har ju tappat en massa hår under ammningen, klipper jag håret blir det nog lite friskare och lättare att reda ut. Skönt att få känna sig lite fräsch inför mässan på lördag också !

  


OJ vad nära det är att någon kniper kommentar 16 000 snart ....



Av Vivi - 21 april 2014 19:18

Påsken har varit härlig, men det har varit fullt upp hela tiden !

Veckan började bra med att min lillasyster kom ned, det var så underbart att Emil äntligen fick träffa sin Moster J och minst lika härligt för mig att se henne igen.

Lillasyster stannade till fredag då vi åkte på en liten smålandstur för att besöka min makens morfar med fru, mormor och tre söta kusiner.

På lördagen fick maken dessutom besök av en kompis så jag och Emil passade på att ge dem lite grabbtid och åkte hem till mamma & pappa för en jättemysigt familjemiddag med båda Emils mostrar!

  
Massa släktmys har det varit hela helgen, men jag har även hunnit med någon promenad i solen och lite läsniong på altanen ! Idag hade vi dessutom bokbytarträff så nu har jag en hel hög med böcker att plöja mig igenom!


Emils första påskägg !

  

Våren är kommen ....


 

 

Av Vivi - 20 april 2014 21:03


Det närmar sig .... mindre än 40 ...mindre än 30 och kanske mindre än 20 ....

Snart tar någon av er kommentar nr 16 000

och vinner en goodiebag !!


Hoppas påsken varit bra, vädret är ju underbart !!

Kommer skriva mer om min påskhelg , visa lite foton

och bland annat ge er ett recept på en av de godaste cheesecakes jag ätit !!


Det har varit mycket , men några små solstunder har jag hunnit med !

 


Av Vivi - 19 april 2014 12:00

Visste ni att mina katter bloggade ett tag ?

Jo Angelique skrev en hel del inlägg, här hittar ni dem alla,
en del är riktigt roliga.


Här är ett exempel som skrev påsken 2009


Ett litet inlägg från mina kissekatter

Av Vivi - 14 april 2009 10:48

Tjenixen alla tvåbenta och lurviga där ute ...Matte tyckte det var bästa att jag (Angelique) och min mamma (Athena) fick berätta om vår påskhelg.


Påsk....jag har fått höra att det ska vara fjädrar över allt, kycklingar, ägg & godis..

Pffffsss jag har inte fått en enda fjäder att leka med!! Inte har jag sett några mumsiga kycklingar heller, lite ägg och mumsig godismat har vi däremot fått, man gillar ju matte & husse lite extra när de ger oss utav den goda maten, det händer alldeles för sällan enligt mig

(viskar) ... för mamma har tydligen börjat bli lite rund ...


Jag har däremot varit med om en så grymt cool grej, först var det hur läskigt som helst...

Matte satt på mig någon salgs tvångströja hon kallade för sele...bläää och sedan släääpades jag ut på ngt M & H kallar balkong!

Jag kan ju se hela världen från fönstrena i VÅR lägenhet men här kunde jag faktiskt se ÄNNU mera, men det var som sagt rätt läskigt i början.

Mamma var ju hur cool som helst och låg och glassade i solen så jag fattade ju att det ite var så farligt och att inget kunde hända mig, tex. bli kidnappad av ett annat stort djur eller blåsa bort!


Jag glassade runt, sniffade i varje vrå av balkongen &  försökte gå balansgång på balkongräcket ( du e en sån feeeegis matte!! )

Plötsligt satt det en sådan där flygande leksak på räcket... ha ha den dumma fjäderbollen hade ingen aning om att den var omgiven av första klassiga jägare..he he Jag hade minsann tagit fjäderfjanten om det inte varit för matte och hennes "tvångströja"    *suck*     aldrig får man vara en riktigt sibirisk tiger!


Dagen efter fick jag och mamma vara utomhus en stund till som tröst antar jag ... men då fick vi inte se ut över hela världen utan sattes ned på ngt grönt som var kallt och läskigt (men inte helt oätbart)

...hmmm gillade inte alls detta lika mycket...  det var ju en massa annat folk där och stora lurviga djur gick förbi men det verkade rätt snälla...

Matte säger att hon ska lägga upp lite bilder och visa hur snygga vi var (ngt jag tycker iof är så självklart utan bilder) och hon säger att det komemr bli bättre när vi flyttar. Jag kan inte komma på att jag & mamma godkänt ngn flytt ???? Får nog ta ett snack med de där tvåbeningarna....

Tjosan så länge och god jaktlycka !

Ps matte tvingar mig att lägga ut denn bild där hon totalt förnedrar mig Ds

Av Vivi - 18 april 2014 08:00


Här blandar jag lite gammalt och lite nytt

Lite filmtips till er som hinner titta på film denna långhelg

  


Först och främst, har ni inte settt hobbit filmerna så GÖR det!

Nu har ju den andra filmen kommit ut - Smaugs ödemark

Fem tassar av fem



THOR 2 - ett måste för alla Marwel älskare och även ni andra.

Det är inte särskilt vanligt,

men i detta fallet är uppföljaren BÄTTRE än den första filmen!

Fyra tassar av fem !


PANS LABYRINT - detta är ju min absoluta favorit film!!

Älskar denna mörka saga/historia som kan tolkas på flera sett

Sex tassar av fem!!


Girls just wanna have fun - Fånig 80tals film med en MASSA bra musik,

förutsägbart slut och typiskt flicka möter pojke intrig,
men man kan inte gå igenom livet utan att ha sett denna !!

Fem tassar av fem



 

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards