MissVivis synvinklar

Alla inlägg under april 2014

Av Vivi - 12 april 2014 10:00



Vet ni vad LOPPI-PÅSEN är för något ?

Det är en påse man kan beställa och hämta ut med en MASSA grejjer i!!

Nu har de sagt att de kommer till Familjemässan.

Denna gång är temat gravid & baby och har produkter för ca 500kr

HÄR anmäler du dig!

Det finns begränsat antal så skynda på att anmäla dig !!


När du anmält dig kommer du få ett SMS
som du sedan visar på mässan för att få ut din påse !

Av Vivi - 11 april 2014 17:34

Jag måste erkänna att jag faktiskt glömde bort bloggen igår.

Inget "jag borde nog sätta mig vid datorn, men orkar inte" utan jag glömde... inte en endaste tanke på datorn/bloggen igår. Kan ha varit för att både jag och Emil var helt slut efter onsdagens tripp till Gekås !

Det blev inget till mig själv, men både maken och Emil hittade jag en hel del till !


Kläder, napphållare, mjuka klossar och söta sängkläder med ugglisar !

 


Himla praktiskt med sele när liten tröttnade på babyskyddet, jag har en Ergobaby och är jättenöjd!

 


Det är roligt att ni är några stycken som tävlar om biljetter till mässan!

Här hittar ni tävlingen om biljetter till familjemässan i Halmstad 26-27 April!

Sedan kan jag också avslöja att det faktiskt är mindre än 50 kommentarer kvar till kommentar 16 000,

mer om det här !

MASSA roligt som är på gång här i bloggen ju för i morgon berättar jag om ÄNNU en rolig nyhet på mässan, för alla gillar väl goodiebags.....

Nepp nu är det dags att göra lite tacos och mysa !

  


Happy friday allihopa !!!


Av Vivi - 9 april 2014 12:00

Letar efter en fin klänning som funkar både till vardag och fest.

Har ni något tips?

Ska till Gekås med svärmor idag, kanske hittar jag något där !

Här har ni de jag valt ut som kandidater än så länge ...


Lindex 249kr

Lindex Shop Online - Klänning


199kr Ellos

Ellos Casual Klänning


Johannas Rockabilly 350kr  (favoriten)

Svart klänning med vita prickar



Av Vivi - 8 april 2014 18:00

Här kommer receptet på den marmorerade cheesecaken, lite ändringar har jag gjort.

Vi var 7 vuxna och 2 barn och det blev över så receptet borde räcka till ca 10 personer.


MISSVIVIS marmorerade cheesecake


BOTTEN

225gr digestive

1 dl rostade hasselnötskärnor (hackade)

3st dubbeldajm

25gr mörk choklad

ca 75gr smält smör


Krossa digestive, krossa dajmen. Blanda Smält smöret och häll i chokladen (finhackad ) och låt allt smälta tillsammans, häll sedan över digestiven! Rör i hop detta och tryck ut det i en form ca 20-24 cm i diameter med löstagbar botten. Ställ i kyl medans du gör fyllningen.


FYLLNING

400gr Philadephia ost

2 dl naturell yoghurt

1 1/4 dl socker

1 tsk vanilj

3½ dl grädde

175gr mörk choklad

200gr vit choklad

7gr gelatinpulver (ca 3 tsk)

3 msk vatten


Hacka chokladen och smält mörk för sig och ljus för sig.

Rör ihop socker och philadelphiaost, rör sedan ned yoghurt och vanilj.

Vispa grädden ganska hårt och vänd ned denna i förra blandningen.

Häll gelatinpulver i vattnet i en värmetålig bunke, ta sedan och rör ihop denna över ett vattenbad tills gelatinpulvret smält. Häll sedan ned gelatinet i ost/grädd-blandningen och dela upp blandningen i 2 bunkar.

Häll i mörk choklad (smält) i bunke ett

Häll i vit choklad (smält) i bunke 2


Häll den ljusa fyllningen över botten och bred ut, sedan den mörka fyllningen.

För att marmorera kakan kan du ta en kniv och försiktigt blanda runt.

Vill ni göra mönster på ovandelen som jag har gjort är det bara att använda en gaffel.


Servera med hallon

(eller kanske blåbär? Vad ni själva tycker är gott, man kan också äta den som den är utan tillbehör )


ENJOY !


   






Av Vivi - 7 april 2014 15:06


Jag har fortfarande min pågående tävling om kommentar 16 000,

men nu kommer ännu en tävling!!


Ni kan vinna en biljett till Krakel & Spektakel - mässan för hela familjen

som är den 26-27 April i Halmstad Arena

2 PERSONER VINNER EN BILJETT VAR !

(barn under 15år går in gratis i vuxet sällskap)


Det kommer bli ....
Skattjakt med Pax
föreläsning med Erik Ståhl
standup med Therese McDonald
Fnulans debut med barnboken Militta

m.m m.m m.fl Läs mer på mässans facebooksida

 


FÖR ATT TÄVLA ....


1) Svara på denna fråga : Vilket år i rad hålls denna mässa i Halmstad 2014 ?

Pst... Svaret hittar ni på  KrakelochSpektakels hemsida


2) Vem du tar med dig tillmässan ELLER vem/vilka du ser fram emot att träffa?


Skriv svaren i en kommentar i detta inlägg och glöm inte att lämna en mailadress/bloggadress

så att jag kan nå dig om du vinner!


TÄVLINGEN PÅGÅR TILLOCHMED SÖNDAG KL 12.00

VINNAREN PRESENTERAS  PÅ BLOGGEN SÖNDAG KVÄLL !





Av Vivi - 7 april 2014 09:21

Vi har börjat med en ny tradition i vår familj, den första söndagen i varje månad så samlas vi allihopa (syster m. familj, mamma, pappa, svärmor  och så vi) på söndagsmiddag hemma hos mamma & pappa.

Vi turas om att göra efterrätt och att köpa huvudingredienserna till huvudrätten, men det är alltid mamma som lagar huvudrätten. Om ni inte visste det så är det faktiskt så att just min lilla mamma lagar den GODASTE maten i världen !

Vi brukar äta familjemiddag lite då och då, men det känns mysigt att vi nu bestämt att göra det en gång i månaden och har det inbokat!


Igår var det jag som stod för efterrätten och det blev marmorerad cheesecake !

Recept kommer naturligtvis i veckan !

 




Av Vivi - 6 april 2014 13:30

Först ett tack till babydjungeln för inspirationen, besök bloggen här !


Det börjar närma sig, snart är det dags för familjemässa i Halmstad.

Jag tycker själv det är sällan roliga saker händer i de "mindre" orterna på västkusten
så passa för tusan på att besöka denna mässan!

Jag kommer absolut finnas på plats i alla fall på lördagen.


Tänkte lista några saker jag absolut inte vill missa på mässan:


-Jag tänker absolut tävla, det kommer nog finnas flera tävlingar där
bland annat kan man vinna en splitter ny barnvagn *tjoho*


-Jag kommer provsmaka choklad från Suseås choklad och delikatesser


-Förhoppningsvis hämta ut en påse från Loppi


-Jag kommer diskret smyga förbi och kolla Dreamwears provexemplar på bröllopsklänningar
 som säljs för halva priset och bli sugen på att gifta om mig !


-Jag kommer köpa Fina Fnulans barnbok som hon precis publicerat (bravo!!)


-Jag kommer kolla skor från Kavat, kläder från Myran & Lo, m.m m.m


-Jag kommer se föreläsningen med Erik Ståhl


-Jag kommer säkert träffa massa trevligt folk!


Hade Emil varit större hade han blivit underhållen av
Pax, Totte och Zilla, barnteatern Duvungarna m.fl


Ja ni ser ... ni KAN ju inte missa detta !

Är det någon som mot all förmodan läser denna bloggen
som jag inte redan har kontakt med som vill träffa mig,
så finns jag på mässan nästan hela lördagen!

Snart kan ni dessutom tävla om biljetter till mässan !!


Mer om mässan på deras hemsida eller på deras facebook !

 


Av Vivi - 5 april 2014 08:00

Vilken vecka ...

Från att ha haft två veckor då jag nästan inte haft något alls att göra, så har denna veckan varit fullbokad och den är ju inte slut ännu !

Det har varit vetrinärbesök, fikor, fix i trädgården, promenader, frukostdejter med fd arbetskollegor m.m

Idag blir det en riktig lyx-dag med afternoon-tea med två tjejkompisar (och Emil så klart) och sedan hem till syster för lite helgmys.

Fina promenadstråk har jag ....

   


Här på bloggen kanske det verkat lugnt, men det är lugnet innan stormen ... fast en rolig sådan !

Vi har ju min egen tävling om att knipa kommentar 16 000, men i helgen kommer det upp en tävling om biljetter till Krakel Spektakel mässan!! Det ni !!!!

Så håll utkik .....





Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards