MissVivis synvinklar

Alla inlägg under april 2014

Av Vivi - 17 april 2014 12:00


GLAD PÅSK ALLA KÄR(R)INGAR !

NU STICKER VI !!!

JAG TAR LILLEMAN I KITTELN OCH KATTERNA DÄR BAK!


Av Vivi - 16 april 2014 18:00


Porslins Pennor +

Mugg från ICA +

Blomma från ICA

= billigt påskpyssel


   

Av Vivi - 16 april 2014 15:02


Vinnaren av den sista biljetten till familjemässan blev...

EMMA!

Hör av mig till dig med information!


  

Ps.... det närmar sig kommentar 16 000

den som kniper den vinner en goodiebag ! Ds


Av Vivi - 15 april 2014 07:30


Matilda som vann en biljett till familjemässan hade redan vunnit i en annan blogg,

så hon sa att jag kunde lotta ut hennes biljett!

Snällt va ?!

Så vi gör en omstart!


GÅ IN HÄR I DETTA INLÄGG OCH TÄVLA!!!


Redan ikväll/inatt kl 24.00 avslutas tävlingen!


 

Av Vivi - 14 april 2014 21:38

...Nothing at all!

Nej det stämmer verkligen inte alls !


Idag har det storstädas med en övertrött och vaken lilleman i släptåg, så det mesta gjorde nu på kvällen. Fick för mig att skrubba duschkabinen bland annat .... OJ  .   VAD .    ROLIGT.  .....

Grejjen är att i morgon så kommer lillasyster på besök! Det ska bli såååå mysigt !!

På grund av lite olika anledningar har vi inte träffats på jättelänge, hon har inte ens fått träffa sin systerson, så det ska bli helt underbart att hon kommer ned några dagar.


Hon stannar tills på fredag, då ska vi nämligen iväg och besöka lite av makens släkt.

På lördag blir det ännu ett långväga besök med kompisar till maken och har jag tur följer en trevlig fru med ned också. På måndag är det bokbytarträff.... Inte mycket ledig tid under påskhelgen inte, men det ska ändå bli väldigt trevligt!


Som ni förstår kommer jag inte hinna sitta mycket vid datorn ALLS, så jag ber om ursäkt i förväg för att jag är lite dålig på att svara på era kommentarer!

Inlägg kommer dock poppa upp här varje dag ! Lite filmtips, påsktips osv!


Påskris behöver inte alltid vara björk !

 






Av Vivi - 13 april 2014 18:45


Ni var inte så många tävlande, men det ger ju större vinstchans !

Det var inte lätt att välja vilka som skulle vinna, men jag har bland annat utgått ifrån  personernas bloggar och vilka de skulle ta med sig !

...och kanske lite vilka som faktiskt svarade först, verkade ivrigast  

 

Så vinnarna är ....


LINDA

och

MATILDA !!!


Jag hör av mig med detaljerna.

Vi ses på mässan !!

  

Av Vivi - 13 april 2014 09:55

Jag säger som alla andra mammor .... vart tar tiden vägen !!!???

 


För 6 månader  så hade jag nog precis kommit in på mitt rum på BB, med min man och min alldeles nyfödda lille son. Jag borde varit trött och borde haft ont, men jag var faktiskt mest uppe i varv och var lycklig och omtumlad.


Idag är Emil en liten kille som älskar uppmärksamhet och när det händer saker omkring honom.

När vi t.ex var på Gekås satt han snäll och tyst och bara tittade, han verkade gömma bort att han borde vara både trött och hungrig.


Han har precis börjat äta små portioner med morot och potatis som jag och min mamma mosat och frysit in. Mormors mat är så klart godast!

Han får ett mål med "mjölkersättning" (Naan 2) om dagen, oftast strax efter eller innan middags tid och så ammar jag honom precis innan läggdags.

Tror vi ska börja med lite gröt på morgonen nu också !


Emil har börjat sova hela nätter ibland. Han lägger sig oftast runt 19.30 och sedan sover han om vi har tur till ca 06 på morgonen, då får han lite mat och somnar om till 07-08 någon gång.

Lyx!! Det händer dock ganska ofta att han vaknar till på natten, men kan oftast somna om, men ibland vill han ha mat.


Han är den sötaste killen i världen och jag älskar honom mer för var dag som går
(hur det nu är möjligt)


 


Ni som kommer på familjemässan på lördagen får ju träffa honom.

Ni missar väl förresten inte att sista chansen att tävla om biljetter,
avslutas om ca två timmar ...     --------->


Av Vivi - 12 april 2014 17:45


I morgon kl 12.00 avslutas tävlingen om biljetter till

Krakel och Spektakel mässan i Halmstad !

TÄVLA HÄR !!!


 

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards