MissVivis synvinklar

Alla inlägg under april 2014

Av Vivi - 4 april 2014 18:52

Nu är vi ju faktiskt en liten familj, på riktigt på något sätt,  så nu börjar man ju fundera på det här med familjesemestrar.

För mig är det ju så där ursvenskt med husvagnssemester, men husvagn är INTE våran grej (inte att ha egen eller köra med iaf), men hyra en stuga någonstanns i Sverige hade jag kunnat tänka mig.

Det finns så många vackra ställen att besöka, jag hade velat åka lite mer norrut, tex till Dalarna.

Just nu är Emil lite för liten, men när han är lite större hade Dalarnas äventyrscentrum kanske varit något. Det passar dock bäst för lite större sällskap, så det hade varit roligt att åka dit flera familjer.

Tänk att man faktiskt även i Sverige kan få en liten äventyrssemester där du kan pröva forsränning, åka på svensk djursafari m.m. Man kan ju också välja lite lugnare alternativ som kanot eller åka dressin. 

Sedan är det något så otroligt mysigt att bo flera stycken i en stor stuga, laga mat tillsammans, bada badtunna och sitta uppe på kvällarna och spela spel. Det känns så idylliskt på något sätt, man får bara se till att åka med personer man kommer bra överrens med!


Vad tycker ni är familjesemester? Tänker ni stuga & äventyr eller bara solresor?

Har ni varit på någon semester liknande den jag beskriver ?


Spelkvällar!




Av Vivi - 3 april 2014 22:49

.... Är så mycket lättare med världens bästa make!!!

Av Vivi - 2 april 2014 11:30


Ni vet väl att det nu är mindre än 100 kommentarer kvar

tills jag fått 16 000 kommentarer här på bloggen ...

Ni vet väl att den som kniper den kommentaren vinner ett pris ?

Lite skämma bort sig produkter och kanske något annat litet ...

Något jag anpassar efter den som vinner ...

  


Av Vivi - 1 april 2014 20:49


APRIL APRIL !!!

Hi hi hi ....

såklart att jag aldrig skulle glömma legitimationen!

  

Det händer dock faktiskt att de frågar efter den fortfarande på bolaget.

Roligast idag var dock att efter jag skrivit det inlägget på skämt

så fick jag frågan på bussen om jag skulle åka på vuxenbiljett

kanske skämtade chauffören med mig

  


APRIL APRIL (FOTO 2009)

 

Av Vivi - 1 april 2014 07:00


Jag skulle vara ute i god tid och handla en flaska vin på systemet!

Vet ni var som hände...

Jag hade köpt en fin flaska rött ca 100kr går fram till kassan och upptäcker att jag glömt legitimation.

Naturligtvis frågar de just denna gången efter legitimation

och jag blev NEKAD att köpa flaskan för att jag glömt det !!!

Jag är 33år gammal, men hallå !!

Kände mig faktiskt inte särskilt smickrad...


Under 30 tack tack, men under 20... ???

 




Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards