MissVivis synvinklar

Alla inlägg under augusti 2010

Av Vivi - 5 augusti 2010 13:32

Nu har snart min första arbetsvecka sedan semestern gått, snart är det helg, skönt ! Måste erkänna att mitt arbete just nu är allt annat än roligt.

Telefonen är ännu tystare än vanligt och utan något att göra segar sig timmarna fram, tur att jag iaf har ett jobb som tycker det är helt okej att jag bloggar, kollar mail eller läser en bok.

Idag fick Livstid av Dean Koontz följa med till jobbet, den är precis lagom spännande för att underhålla mig mellan samtalen.

 

 

Ikväll ska jag fika med mina tjejer, ska bli så härligt att träffas för vi har inte setts sedan bröllopet. Hoppas jag kanske kan få tag på lite foton samtidigt.

Fotona från fotografen kommer kanske med posten idag också, jag har spenderat veckan med att leta efter olika alternativ på tackkort och bröllopsalbum.

Almbumet beställs nog från ICA då de har mycket bättre priser än extrafilm, men tackkorten blir nog billigare om jag gör dem själv!

Köpa lite papper/kort och sedan framkalla några bra foton, när man ska ha ca 50 kort så spelar styckpriset på korten ganska stor roll.

Någon som har något bra och billigt tips ?

 

Jag lyckades ju ganska bra med inbjudningarna

och tackkort borde väl bli lättare...

  


Av Vivi - 5 augusti 2010 08:00

Dagens förhoppning:

Att någon ska nappa på mina annonser, nu säljer jag ju brudklänningen bland annat.

Pengarna kommer gå till Mexicoresan!


Dagens sötnos:

Parken Zoo ska ha fått ngt så ovanligt som sandkattungar, visste inte ens det fanns ett sådant kattdjur. Ljuvligt söta är de iaf, se här!

 

Dagens stripp:

Har haft denna förrut , men den är ju så klockren! Precis så här gör Angelique !

(klicka på bilden för att se hela)

Rose Is Rose


Dagens foto:

Denna underbara tavla fick vi i bröllopspresent av svärmor, det var en lokal konstnär som målade dem, Athena gillar den, bra motiv tycker hon  !!

(Fotot konstnären utgått från ser ni längst ned)

  

  

Av Vivi - 4 augusti 2010 19:00

Dagens tips:

Till alla tjejer därute.. nu kommer ett intimt tips   

Jag har svårt att använda tamponger, det gör ont och är svårt att få dem på plats.

Jag har börjat använda Tampax som finns att köpa i de flesta större butiker som t.ex ICA, de har ett plasthölje runt omkring sig och är väldigt smidiga att använda.


Dagens recension:

Mannen har recenserat både shutter island & Inception, två riktigt bra filmer jag tycker ni ska kika på ! Läs recensionerna här !


Dagens författare:

Carlos Ruiz Zafón, har precis läst ut Vindens skugga & tidigare även läst Ängels lek.

Två riktigt bra böcker med otroligt vackert språk som innehåller både mystik och spänning. Jag kan verkligen rekommendera båda böckerna !!

 

Dagens stripp:

(Klicka på bilden för att se hela)

Rose Is Rose

 

Dagens foto:

Ölandsbron & Ölandsbuss !

  

Av Vivi - 4 augusti 2010 10:30

Tjenixen alla cool cats, tänkte skriva en liten rad här igen...har inte orkat skriva så mycket i sommar det har ju varit så himla varmt!!

Jag försöker se till att bli av med så mycket päls som möjligt och jag har upptäkt att soffor, plädar och kläder är ett bra ställe att gnida av sig lite extra hår på   


  


Förutom att håra ned huset så gott jag kunnat har jag mest latat mig och gått på promenader, matte & husse har varit ute med mig och mamma en del och det är alltid lika härligt. 

 

  

 

Igår när vi var ute så träffade vi på grabben som snokat runt vårt hus på sistone, det är en av grannarnas katt som de börjat ha ute, matte säger att den kallas Javanes och han har lika långt päls som mig & mamma.

Det var hur kul som helst att träffa en annan katt och dessutom en kille, men jag var ju tvungen att fräsa och gnälla lite så att han inte får för sig något.

Jag tycker ju det är lite irriterande att han smyger omkring i MIN trädgård, men jag måste erkänna att han är attans snygg och visst ....han smyger väl omkring för att få en titt på mig förstås, jag menar vem kan motstå en skönhet!

 

Jag förväntar mig förresten massa presenter och gratulationer

för idag blir jag faktiskt 2 år !!!

Grattis till fantastiska mig !!!

 

  

 

Hare bra alla cool cats och ha en skön sommar!

Av Vivi - 4 augusti 2010 08:30

Igår gjorde jag något jag inte gjort på "år och dar´", jag begav mig ut till skogs!

Vi har lite skog där jag bor och där har jag skymtat ganska mycket blåbärsris. 

Med en korg i högsta hugg gav jag mig då ut på blåbärsjakt igår kväll, mannen lyckades jag släpa med mig också.

Tyckte min Thomas var riktigt duktig som orkade plocka blåbär med mig, 

men han insåg ganska snart att sandaler inte var det bästa skovalet i skogen.  

Han gick hem lite tidigare än vad jag gjorde efter att han muttrat ngt om att han hade glömt vad det var som var så bra med hus och att " bo på landet".

Det hade visst ngt att göra med de monsterstora spindlarna som gömde sig i snåren och de elaka små myggen.

Det är lite konstigt ändå, hade jag sett så stora spindlar hemma hade jag skrikit och hyperventilerat, men i skogen klarar jag av dem ganska bra.

 

Tyvärr var det ganska utplockat och många bär var alldles för små fortfarande, men en liten skörd fick vi ihop.

 

    

Av Vivi - 3 augusti 2010 12:30

I torsdags var vi ute på havet en sväng. Det blåste & regnade lite smått så man kunde ju ha önskat lite bättre väder, men annars så var det jättemysigt.

Vi hade väldigt trevligt & roligt sällskap och vi kom hem med lika många vi for ut med, kanske en bedrift när folk dricker öl på ett stormigt hav.   

 

Jag älskar att vara ute på havet! När jag var liten brukade jag bli sjösjuk väldigt lätt, men det verkar som om min lilla utbildningstripp i mexikanskagolfen rådde bot på det.

Det finns få saker som är så rogivande och själavårdande som havets gungande under fötterna och ljudet av vågor

 

Lite saltindränkt blidde man...

 

 

Vackra segel!

    


I lördags var vi på bröllop, en av min mans gamla barndomsvänner gifte sig.

Det var  ett jättefint brudpar och ett jättefint bröllop, lite annorlunda.

Bland annat var det ingen brudvals eller dans, men mycket musik, sedan var det helt vitt dvs utan alkohol och ganska mycket fokus på gud & kristendom.

Jag tycker det är bra att brudparet gör bröllopet som de vill ha det, det finns säkert de som tycker att ett bröllop utan dans och alkohol är konstigt,

men egentligen handlar ett bröllop om brudparet och inte gästerna,

vi är ju bara där för att fira dem.

 Jag lägger inte ut någon bild på dem eftersom jag inte är säker på att de vill att några bilder ska visas.

Jag visar däremot bilderna på mig och min man, jag har en väldigt snygg make !   

 

Lite stolt över min sidoknut jag gjorde själv!

 

 

Jag matchar skor, med klänning & med naglar & med blomma i håret...

   

 

Mina fötter ser väldigt lustiga ut *fniss* men sicken stilig kar jag har !

OBS han matchar sin slips med min klänning    .

    

 

 

 

Av Vivi - 3 augusti 2010 10:30

Jag kunde inte låta bli ...

Jag har letat lite på REA efter en ny fin bikini som jag kan ha på vår semester, måste verkligen slänga min gamla slitna favorit bikini   


Idag fick jag tag på denna snygging på bubbleroom  för 149kr istället för 449kr. Jag har även valt att lägga till 99kr så att jag blir premiummedlem och får fri frakt och fria returer. Jag tänker inte handla säskilt mycket i höst då jag sparar pengar till Mexico, men denna ville jag unna mig så att jag kan känna mig lite snygg på stranden.

 

Buffalo Bikini Cerise 768214

Av Vivi - 3 augusti 2010 08:30

Dagens bästa:

Att bloggplatsen ordnat med högerklicksskydd, tycker jag är superbra, dessutom går det ju att ta bort om man är på det humöret.

 

Dagens fråga:

När ska internetmänniskor sluta kasta elaka kommetarer omkring sig bara för att de kan ? Kan inte folk skriva ngt positivt eller stöttande så kan de hålla inne med det, finns många stackars bloggare/bloggerskor därute som verkar få onödiga och elaka kommentarer.    

 

Dagens duktiga:

Tänk att jag köpte kattmat för över 600kr istället för dessa snyggingar

Helt jäkla underbara... finns på Bianco !


Dagens stripp:

(klicka på bilden för att se hela)

Rose Is Rose


Dagens foto:

En av de fina presenterna vi fick !

  

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards