MissVivis synvinklar

Alla inlägg under augusti 2010

Av Vivi - 24 augusti 2010 08:45

Dagens läskigaste:

Läste här att 17 st gruvarbetare har fastnat underjord i Chile och det kommer ta ca 120 dagar att få ut dem, fy vad hemskt!! Tänk er vilken mardröm !


Dagens bästa:

Jag rensade i garderoben i helgen, fick massa utrensat vilket kändes skönt, men det bästa var att jag hittade en tröja som är jättefin som jag glömt att jag hade !!


Dagens väder:

Jag önskar jag hade en bild att visa, det blåser helt tokigt mycket här på västkusten!

*brrrr* Ruskväder är vad det är !


Dagens foto:

Inatt drömde jag om karaktärerna i Twighlight, knas! Det roliga är att jag inte börjat läsa böckerna ännu, jag läste bara förordet på den första boken igår och redan drömmer jag om dem. Hmmm ngt mystiskt med böckerna och de fanatiska fans:en, är twightlight knark ? (Fotot är från vår Halloweenfest 2006 INNAN vampyrhysterin)

  

 

Dagens omvända:

Stackars lille kissen... han får ju inte ens komma nära maten ju ...

Av Vivi - 23 augusti 2010 21:42

Jag har ju som sagt skrivit en hel del om snälla Margita som precis fått sin första kull småttingar, ljuvliga små sibiriska bäbisar!

Jag är så otroligt glad för hennes skull, samtidigt gör det lite ont i hjärtat...

 

Vi hade en så jobbig förlossning & tiden efter var mest fylld av oro för de små.

Av fem kattungar fick vi med oss hem fyra från djursjukhuset, de varnade oss för att alla förmodligen inte skulle överleva, de var så svaga.

 

  

 

Trots att vi kämpade så mycket, vi gjorde verkligen allt vi kunde, så förlorade vi inom loppet av fyra dagar två till.

Jag förlorade min favorit, även om man kanske inte ska ha favoriter får man nästa alltid en liten katt man fastnar lite extra för, det är den lilla som ligger på den röda med huvudet nedåt. Hon var den enda jag bestämde namn på med en gång,

hon skulle hetat sparvöga.

Det är över två år sedan och de fanns inte många timmar i mitt liv, men jag lade ned så mycket energi och kärlek på att hålla dem alla vid liv.

Det gör fortfarande ont och jag kan fortfarande sörja de små som inte överlevde.

 

Av Vivi - 23 augusti 2010 10:27

Ute är det soligt

Ute är det vindstilla

Ute är det 18 grader varmt

 

Inne är det ljust och fint

Inne drar det kallt från AC:n

Inne är det ca 17-18 grader KALLT!

 

Jag som suttit med kjol i januari när det var 20 grader kallt ute fryser nu när det är nästan 20 grader varmt !

Vet inte vad de satt AC:n på här uppe, men mina ben är iskalla !!

*Brrrr*

Känns lite sorgligt att inte ska kunna ha bara ben i Augusti. 

   Tur jag tog med benvärmare, vet inte om det är så moderiktigt längre , men jag gillar dem !

  

 

 

Av Vivi - 23 augusti 2010 09:45

Dagens film:

I Love You Phillip Morris - DVD - Film

Den står som komedi , men jag måste erkänna att jag grät mer än jag skrattade.

Den var väldigt rolig på sina ställen, men också ganska sorglig.

Underbart med en film som tar upp kärlek mellan män på det sättet som denna film gör och Jim & Ewan gör ett fantastiskt jobb med att gestalta den.

Kan rekommendera denna filmen, men kanske inte som komedi.  

 

Dagens fråga:

Sover ni som ni ska ?

Läste denna artikeln om att den ultimata sömnen ska vara 7 timmar, varken mer eller mindre. Själv varierar det väldigt mycket för mig, men jag tror att jag sover rätt så bra.

 

Dagens sötisar:

Hon har fått många länkar senaste veckan, men Margitas nyfödda kissungar är sååå söta & kattmammorna med förstås !

 

Dagens stripp:

*hahahahahaha* såååå bra !!!!!

(klicka på bilden för att se hela)

Rose Is Rose

Av Vivi - 23 augusti 2010 08:45

Jag tog ett recept från tasteline och lade till lite saker (som alltid),

orginalreceptet hittar du här.

 

Missvivis Biscotti

 

100gr smör

2 dl socker

3 ägg

  7 dl mjöl (plus lite till utbakningen)

2 tsk bakpulver

2 tsk vaniljsocker

100gr choklad

 

Jag lade dessutom till:

 

Hackad mandel ½-1 dl

1 nypa kardemumma

½ nypa kanel

(Vivis nypa är ungefär en halv tesked)

 

Rör socker & smör poröst och tillsätt sedan ett ägg i taget under omrörning (jag använda elvisp).

Blanda alla torra ingredienser inklusiva choklad, nötter & kryddor.

Blanda ihop de torra med äggblandningen.

Se till att degen är jämn, inte för torr, men den ska kunna släppa från bunken. Dela upp degen i tre bitar.

Rulla ut bitarna till runda längder & in i ugn på 175 grader i 20 min.

 

Nu till det lite "krångliga"

Efter 20 min. ska du dela längderna i ca 2-3cm tjocka skivor.

Ta alla skivor utomkanterna lägg dem ned och rosta 5 min. i ugnen på 175 grader.

Förvara biscottin torrt & svalt !

 

    

 

Min favoritvanilj, ekologisk & väldigt mycket bättre än vanligt vaniljsocker, innehåller bara de rena vaniljkornen!

  

 

Enjoy!


Av Vivi - 22 augusti 2010 12:45

Dagens grattis:

Nu är det  kattungar på gång! Jag önskar Margita och framförallt lilla Alice lycka till och ett stort grattis !!!!

 

Dagens känsla:

Uttråkad! Det är kasst väder och jag kommer inte på ngt vettigt att göra.  

 

Dagens kaka:

Funderar på att baka, kanske pröva på att baka biscotti!

 

Dagens låt:

Christina Aguilera - Fighter

En gammal favorit, den var ett tag sedan man hörde denna.

Jag gillar verkligen texten, en typisk :

"det har tagit slut med den elaka killen"-låt


 

Av Vivi - 21 augusti 2010 17:10

Nepp, vädret ville inte samarbete så vårt äventyr till Österlen eller Kullahalvön får vänta. Det blev en liten fika på ett nytt cafe i närmaste staden, si så där får jag väl säga, men mysigt att komma ut lite.

Får ju "rasta" pojken nu när han är hemma  hela dagarna   

 

Resten av dagen har spederad framför Wiiii:t spelandes Super Mario 3, fasen vad kul det är att spela de hederliga gamla TVspelen! Kul att jag för en gång skull är mycket bättre än min man på ett TVspel. 

 

 

Såg lite på en dokumentär om Christina Aguilera igår kväll, måste erkänna att jag alltid gillat henne och mycket av hennes musik!

När jag hör denna låten tänker jag alltid på min älskade man, jag älskar dig älskling och tycker du är världen manligaste man även om du förlorar i TVspel mot mig

(kanske tom lite extra då ).     

 

Av Vivi - 21 augusti 2010 09:00

Dagens sug:

Jag är så grymt sugen på Sushi... har varit det i över en månad nu !!

VILL HA !!

  

 

Dagens plan:

Jag har ingen plan idag !! Vi funderar lite på att ge oss iväg på äventyr som vi gjorde för någon helg sedan då vi var i hovshallar.

 

Dagens stripp:

Klicka på bilden för att se hela

Rose Is Rose

 

Dagens sötisar:

*mahhhhhhhhhhhhhhhhh*


Dagens foto:

Tror inte ni har fått se studiobildena vi tog på vår bröllopsdag...

Detta är min favorit, klänningen syns inte så mycket, men det gör den i tryck sedan.

  


Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards