MissVivis synvinklar

Alla inlägg under augusti 2010

Av Vivi - 12 augusti 2010 16:15

 

Har du inga planer ikväll ?

Kommer du bara sitta framför TVn och slappa ?

När mörkret faller tänker jag gå ut och titta på natthimlen

och har jag tur kanske jag får se något vackert.

I natt är det nämligen stjärnfall !

Nu får vi ju hoppas att det är en molnfri natt

så att stjärnorna syns ordentligt

(just nu ser det dock inte lovade ut   ).

 

Kanske man ska passa på att önska sig något...

Här kan du läsa mer om stjärnfallet

Av Vivi - 12 augusti 2010 10:39

Igår var jag hemma hos syster och fika en stund medan våra män var sportiga och spelade badminton. Var himla mysigt att bara sitta och prata, mysa med sötaste syskonsönerna, kolla på bröllopskort, leta klänningar till maskerad & dricka te, tack för en trevlig kväll syster ! 

 

På vägen hem svängde vi förbi hemmakväll & jodå ..tre hyrfilmer fick vi med oss hem Green zone, Flicka från ovan & Den fantastiska räven.

Den fantastiska räven avverkades igår & jag måste erkänna att den itne var så fantastisk som jag hade hoppats. Den var helt okej, men inget jag förmodligen kommer se igen.

 

Jag ska erkänna att jag inte kunde stå emot frestelsen utan fick med mig en halv liter Ben & Jerry - half baked.  Fyyyyy tusan var god den var !

Jag är rätt kräsen när det kommer till glass och jag måste erkänna att även om den var dyr (33kr för ½ liter och då var det nedsänkt, brukar kosta 55kr)

så var den värd pengarna *mums* !

 

Äter inte glass så jätteofta , men det kan vara värt att

betala lite extra för en riktigt god glass, glassen på fotot kostade 120 kr !!!

  

 

 

 

Av Vivi - 12 augusti 2010 08:30

Dagens nyhet:

Frågeruta... hmmm ja detta kanske blir spännande, vad vet jag!

Lovar dock att svara ärligt på alla frågor jag får, men jag kan inte garantera att ni alltid får de svar ni hoppas på    


Dagens sanning:

Alla har vi ett bekräftelse behov!

Även de som gömmer sig vill bli sedda, kanske inte av alla, men av någon.

Vi behöver få ta lite plats någonstanns i den stora världen (oj så filosofiskt).   



Dagens planerade inköp:

Måstehamåsteha!

En tjejkompis brukar plocka hår på mig med tråd och denna lilla grej verkar fungera ngt liknande. Japps jag har skägg, fjunigt som tusan, men ändå en sådan där sak jag har fått för mig och irriterar mig på, Tweezer ska inhandlas!

Denna finns på t.ex eleven.se och kostar 99kr

Sensi Spring-Tweezer

 

Dagens stripp:

Det blir ännu en Elvis idag *fniss fniss*

  

 

Dagens katt:

Stackars lille sötnosen, inga ben har han , men han verkar rätt nöjd ändå!

Av Vivi - 11 augusti 2010 13:07

Det finns så många borden i världen...

 

Jag borde inte dricka mer kaffe...

Jag borde inte äta 10 digistive kex ...

Jag borde träna...

Jag borde hitta ett bättre jobb...

Jag borde unna mig en bättre bil...

Jag borde skaffa mig en bättre dator...

Jag borde skänka mer pengar till välgörenhet...

Jag borde ringa mamma...

Jag borde städa...

Jag borde gå ut och festa oftare...

Jag borde noppa de där håren i ansiktet...

Jag borde inte sminka mig...

 

 

Det finns nästan lika många för att...

 

... för att jag får ont i magen

... för att jag försöker tappa det där extra kilot

... för att bli sundare och må bättre

... för att tjäna mer pengar eller bli lyckligare

... för att alla andra har nyare bilar än mig

... för att jag aldrig kommer bli författare annars 

... för att jag ska bli en bättre människa

... för att det var länge sedan

...för att det är stökigt

...för att jag festade så mycket förr & inte vill bli "tråkig" 

...för att hårig i ansiktet ska man väl inte vara ..eller ?

...för att man borde tycka om sig själv som man är

 

Av Vivi - 11 augusti 2010 11:30

 Kanske totalt ointressant för vissa och jätteintressant för andra...

Om inte annat så vet jag att om jag skriver om vår bröllopsmusik här så kommer jag alltid kunna gå tillbaka och se vad det nu var vi valde...

Nog kommer jag alltid minnas vårt bröllop, men detaljerna blir nog lite suddiga med åren   

 

  

 

Inmarch & utmarch fick jag ifrån kyrkomusik.se där kan man lyssna på massa olika bröllopsmarcher (och även annan kyrkomusik)

Jag ville inte ha något för pampigt när jag kom in och hittade då Canon i D,

jag har hört den förrut men kan inte sätta fingret på vilket sammanhang,

tror jag hört den i en film.

Utmarchen blev lite spexigare, jag var lite busig och övertalade pojken att vi skulle ha Ronja Rövardotter *hi hi*

Ni kan höra bägge dessa på kyrkomusik .se

 

Vår låt i kyrkan har jag redan avslöjat en gång det blev At the beginning en av mina favorit låtar, texten är så vacker! Lite typiskt mig också att välja en låt från en tecknad film.


 

Bröllopsvalsen blev en låt som väääääldigt många brudpar har valt denna sommar nämligen av längtan till dig, men det är klart att med en sådan vacker melodi och underbar text blir den populär.

  

 

Av Vivi - 11 augusti 2010 08:30

Dagens intelligentaste:

Snubblade in (som jag gör ibland) på Rieslings blogg och fastnade för detta inlägget om de olika intelligenserna.


Dagens tack:

Till Filozophie som snällt gav mig en award !

Av ren välvilja (och ett uns lathet   ) så vill jag dela med mig denna till alla mina underbara bloggisar! Jag läser era bloggar av en anledning   


Sju fakta om mig har ni fått innan, men här kommer då några till :

1) Jag har varit med i Slitz (ha ha fundera på den ni)

2) Jag älskade klättra i träd när jag var liten tills jag blev nedknuffar från ett...

(min syster jagade sedan ikapp nedknuffaren och slog ut två tänder på henne) 

3) Jag önskar jag var mer konstnärlig, jag vill mer än jag kan !

4) Jag har fler fotografier än tavlor på väggarna

5) Jag är en godisgris & bakar hellre än att jag lagar mat! (nähä....   )

6) Min dåligaste egenskap är att jag är lat

7) Jag köper nästan aldrig musik, tigger mig till den eller lyssnar på radio.

 

 

Dagens tips:

När jag beställde min bikini från bubbleroom (som jag kanske ska retunera...) fick jag med en liten present... Ett läppglans från Oriflame och jag älskar det verkligen, smakar gott & läpparna blir riktigt mjuka & lena !!

Oriflame Beauty Gloss Booster


Dagens stripp:
Ha ha ...

    

Av Vivi - 10 augusti 2010 10:30

Idag har jag varit gift en månad

och jag och min man har varit tillsammans i 5 år och 1 månad.

Japp jag är fortfarade så där jobbigt kär och lycklig   

 

Tack till alla vi fått fotografier ifrån och

speciellt tack till min snälla morbror som tog en massa massa fina foton!

 

Världens finaste caketoppers som vi

specialbeställde !

  

 

Tre lager choklad Mmmmmm....

  

 

När det plingas i glasen ska man pussas

helst på olika sätt varje gång.

      

 

Mina syskonsöner var världens finaste och sötaste näbbar!

      

 

Bilen var hur häftig som helst, en Excalibur Phaeton.

  


Av Vivi - 10 augusti 2010 10:15

Dagens känsla:

Sjukt trött och har ont i min dumma axel/skuldra    

börjar misstänka att min säng motarbetar mig ....


Dagens foto:

Kommer massa kort från bröllopet senare idag   till er som inte tröttnat.


Dagens grattis:

Till mig och min pojke som nu varit gifta i en hel månad !

Älskar dig min fina man !


Dagens boktips:

Dean Koontz har skrivit flera böcker om en man som kallas Odd Thomas.

Jag håller på att läsa tredje boken nu "Broder Odd" och den verkar lika spännande som de första två (Odd Thomas & Alltid Odd), jag kan verkligen rekommendera dessa böckerna som är bland det bästa jag läst senaste åren.


Dagens fail:


see more Failbook

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards