MissVivis synvinklar

Alla inlägg under augusti 2010

Av Vivi - 20 augusti 2010 16:04

I en artikel i AB skriver de att man ska ta det lugnt på jobbet efter semester, man ska "mjukstarta", läs här. 

Själv känner jag just nu att jag skulle gjort nästan vad som helst för något vettigt att göra.

Visst ringer det lite nu på eftermiddagen, men fredags-eftermiddagen är det många som går hem lite tidigare, så många samtal slutar med :

"jag är hemskt ledsen, det är ingen som svarar, har ni möjlighet att återkomma" . Svara i telefon är ju dessutom det enda jag gör förutom att surfa runt utan mål på internätet.  

 

JAG HAR TRÅKIGT !!!

Idag när det finns "undersökningar" och "bevis" för det mesta så borde det kunnas bevisas att det är skadligt att vara uttråkad för mycket och för länge.

Undrar om jag då kan få risktillägg på jobbet ?  

 

 

*Soon going bananas*

  

Av Vivi - 20 augusti 2010 14:07


Bloggtorka = failbook!


Varför jag aldrig svarar på okända vänförfrågningar...


see more Failbook



En sådan sak man någon gång vill pröva att säga men aldrig vågar...

 


see more Failbook


Av Vivi - 20 augusti 2010 12:49

Ja... vad händer om datorerna slutar fungera...

En liten del av mig har lust att skicka in en jobbansöka till detta stället ...

  


Av Vivi - 20 augusti 2010 09:30

Dagen känsla:

Ont! Har fått problem med min höger axel igen.


Dagens mysko:

Sedan förra vecka har jag tappat 0.1kg (jag gick först upp sedan ner igen) men jag har däremot tappat 2 cm i midjan ... mysko !

 

Dagens film:

Jag såg En galen natt igår, en film jag hade noll förväntningar på, därför blev jag väldigt överraskad över hur rolig & bra den var. Detta är verkligen en film jag rekommenderar, den var både rolig och lite mysig.


Ett gift par bestämmer sig för att äta någon annan stanns än den vanliga restaurangen för att bryta i den tråkiga vardagen. När de inte får bord på det snobbiga stället det går till snor de ett annat pars bordsresarvation.

Där börjar problemen.....


En kärlekskomedi för vuxna !

 

Dagens plagg:

En mysig lång polo med stor krage måste man nästan ha och mysa runt i nu i höst!

Älskar denna, den är inte så tjock heller vilket är en fördel på mitt jobb.


Visit
hm.com

 

Dagens stripp:

Det gäller att göra rätt ...

(klicka på bilden för att se hela)

Rose Is Rose

Av Vivi - 19 augusti 2010 16:15

Denna veckan har det inte hänt mycket, känner att jag inte skrivit så mycket om mitt privatliv, men det känns som om det enda jag gör är att jobba, sova äta osv.  Det är ju ganska stor omställning nu när man inte har ett bröllop att planera längre  

 

Jag har dessutom varit så trött, haft ont i kroppen och inte alls kännt mig särskilt pigg. Har mest tagit det lugnt & myst med min man.

Hösten börjar faktiskt nosa en i nacken nu och sitta inne och mysa är ju det man gör bäst då.  

 

    

 

Jag håller på med små projekt just nu , som att få något gjort med bröllopsfotografierna, få igång kroppen lite genom att promenera när orken & vädret tillåter och jag läser även på lite om valet.

 

Jag är av den åsikten att du inte kan klaga på "samhället" om du inte röstar (om du nu får rösta)! Även om det innebär att du röstar blankt, röstar du inte alls ger du indirekt mer makt åt partier som verkligen inte borde få plats i riksdagen (och då syftar jag på SD).

Jag har själv svårt att välja och uteslutningsmetoden fungerar si så där, vet att jag absolut inte skulle vilja rösta på SD, Folkpartiet eller Kristdemokraterna iaf.

De har åsikter som jag inte sympatiserar med i frågor som jag tycker är viktiga.

 

Ett litet tips är att göra ett valtest, här har du ett jag tycket var hyfsat som jag hittade på AB.

En liten varning dock ... du kan få fram ett svar du inte alls gillar!

Kanske har du en släng av SD i dig ...  

 

 

 

 

 

Av Vivi - 19 augusti 2010 12:34

Tjuvlyssnat.se


Buss 753, Mölndal

Ett par i 20-25-årsåldern sitter och bråkar på bussen.
Tjejen: Du får så mycket gratis! Jag lagar mat åt dig, jag städar, diskar och handlar. Du bara spelar TV-spel. Vad gör du för mig?
Killen: Jag köpte en dammsugare åt dig…


Jag hade blivit vääääldigt arg .....

 

 

 

 

Av Vivi - 19 augusti 2010 09:00

Dagens tips:

Vi är ju på väg att beställa tackkort till bröllopet & jag hittade denna sidan postfoto.se som jag tyckte hade jättebra mallar & riktigt bra priser !!

Jag kommer nog beställa tackkort härifrån !


Dagens tack:

Vill faktiskt rikta ett särskilt tack till två underbara kvinnor som har varit så stöttande i mina inlägg om feminism. Först & främst min underbara mamma som verkligen är en fantastisk förebild som kvinna och sedan till kloka kattmamman Margita som gett mig så mycket härliga och peppande kommentarer. TACK !

 

Dagens foto:

Gå in och kika på dessa bröllopsbilderna, fy vad duktig fotograferna är och vilket coolt brudpar! Nästan så att man blir sugen på att gifta sig igen   

 

Dagens återblickar:

För ett år sedan kollade vi för första gången på lokalen som vi hade bröllopet i !

För ett år sedan så rockade mina katter loss där hemma ....


Dagens köp:

Jag hade ju som sagt 50% på valfri vara, så en kofta blev det från Ellos & eftersom man inte fick beställa för mindre än 200kr blev det ett linen också.

Med frakt och allt landade summan på 268kr , Jag är mycket nöjd !

      


 

Dagens stripp:

Klicka på bilden för att se hela

Liberty Meadows

Av Vivi - 18 augusti 2010 22:01

Kvällens reflektioner...

 

Solomon Kane är en hård kille som kan spöa skiten ur vilken djävul som helst

(okej liitie hjälp av gud behövde han)

 

Katterna är trötta

 

Altanen är BLÖT !   

 

Jag har glömt något ...

 

Lycka kan köpas för pengar, min kom i pocket-format från CDON idag

 

Appropå köpa kan man inte låta en 50%-rabatt på Ellos slösas bort, det blev en fin kofta och snyggt vitt linne (som förövrigt kommer användas i Mexico   )

 

Jag skriver nonsens när jag är trött...

 

Nattinatti !

 

Zzzzzzzzzzzzzzzzzz...........

  

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards