MissVivis synvinklar

Alla inlägg under januari 2011

Av Vivi - 7 januari 2011 10:09

Dagens duktiga:

Håller dieten/detoxen & har inte fuskat


Dagens grattis:

Till Linda som fyller år idag, hipp hipp !


Dagens beroende:

Två nya spel ..*ahhh*


Dagens tillbakablick:

Varför är vissa så snabba med kritik ? 

Skrev om det för ett år sedan och min åsikt är densamma!


Dagens klokhet:

  


Av Vivi - 6 januari 2011 19:45

Tjoho !   

Jag har chansen att bli veckans blogg hos Zarah-Lou.

Jag gillar verkligen denna tjejens blogg så det hade varit en ära att få

 vara med en stund i hennes rampljus.

 

Jag kanske inte har så stor chans, men om ni gillar min blogg

och vill ge mig en chans får ni gärna gå in här och rösta på mig !

 

Av Vivi - 6 januari 2011 19:30

 Min dag har nog inte varit särskilt intressant just idag , men heller inte särskilt vanlig! När jag vaknade i morse så vaknade jag brevid min make (som vanligt), men inte i min egen säng utan på en luftmadrass hos min svärmor.

Eftersom jag håller min detox så blev det grapefrukt, juice & smoothie till frukost, jag fick avstå från det mumsiga nybakta brödet svärmor bakat.   

 

Vi gjorde ett försök att gå ut & mata ankor mitt i snöandet, men ankorna verkade tycka att servicen blivit dålig för de var inte där eller så har det helt enkelt varit för kallt förr dem i vinter.

Vi åkte hemmåt vid tre tiden och inget spännande att rappotera där förrutom att snöplogar är långsamma och att det fanns idioter ute på vägarna även idag.

 

När vi kom hem var det bara till att skotta, fixa, tvätta & värma soppa och nu sitter jag här & myser i soffan med en varm katt brevid mig, bloggar på nya datorn & slötittar på flickan med pärlörhänget.

 

Nej inte särskilt intressant dag, men men ...

Hur har eran trettondag varit ??

 

Av Vivi - 5 januari 2011 11:15

 

Nog kan hon dansa, men hur är det med balanssinnet ?

 

Av Vivi - 5 januari 2011 10:00

Kärlek är ett stort ord, ett fantastiskt ord!

Det är svårt att sammanfatta betydelsen av den & vad den är för något. 

Kärlek är inte en sak man kan definiera och inte bara en känsla.

Den är som ett levande väsen, ständigt i förändring och varierande i styrka.

Den kan inte kontrolleras eller styras även om många har försök och den kan växa sig starkare än något annat.

 

Jag älskar på olika sätt.

 Jag älskar min familj & mina släktingar nästintill villkorslöst, sedan kan naturligtvis banden mellan oss se olika ut och kärleken kan varierar i styrka beroende på person & släktskap. 

Jag älskar mina vänner för deras person, för deras kärlek & även för hur jag är och känner mig i deras sällskap.

 

Kärlek kan byggas på många saker, släktskap, personkemi, likheter (som värderingar & intressen), minnen & förhoppningar.

Kärlek ska inte tas för given, men du ska inte heller ställa krav på den.

Kärlek är något man aldrig kan få för mycket av och jag tror att utan kärlek i någon form kan man inte leva.

Jag känner mig lyckosam, jag har fått känna av mycket kärlek i mitt liv, både som jag fått & gett. Det är faktiskt när jag känner mig som mest kärleksfull gentemot en person eller livet själv, som jag verkligen känner att jag lever.

 

Några vackra ordspråk om kärlek:

 

To fear love is to fear life, and those who fear life are already three parts dead.

/Bertrand Russel

 

Love is of all passions the strongest, for it attacks simultaneously the head, the heart and the senses. / Lao-Tse

 

De finns de som aldrig skulle blivit förälskade om de inte hört talas om kärlek. / Francois del la Rochefoucauld

 

I can live without money, but i can´t live without love

/ Judy Garland

 

Brief is life but love is long

/Alfred Tennyson


Love isn´t finding a perfect person. It´s seeing an imperfect person perfectly. / Angelina Jolie


Av Vivi - 5 januari 2011 08:30

Dagens ännu hemskare:

Nooo... inte ännu fler döda fåglisar !!


Dagens duktiga:

Igår så blev det soppa till middag & idag körde jag igång på riktigt med min detox.

Jag har inte riktigt börjat i rätt ände denna gång då jag inte börjar med sallad osv. Ni läste ju var jag åt igår & idag bli det smoothies (med sojamjölk), soppa & sockerfri-nyponsoppa för hela slanten ! Jag har redan tappat ett kilo sedan i söndags.   

 

Dagens *suck*:

Måste bara få gnälla liiite , min jobb situation är rörigare än ngnsin, fick reda på att jag i princip inte har någon chef just nu & ingen kontaktperson... *suck*

 

Dagens plan:

Idag jobbar man halvdag (skööööönt) & då passar jag & maken på att åka och hälsa på min svärmor! Var så tråkigt att hon inte kunde vara med under julen, ska bli skönt att träffa henne & ge henne julklapparna! Hoppas hon blir glad !

 

Dagens klokhet:

  

 

Dagens stripp:

Rose Is Rose

Av Vivi - 4 januari 2011 17:00

Hmmm, kunde ju valt en intressantare dag än just idag ...

Och om jag ska skriva om vad jag har ätit kan jag ju egentligen inte göra det förrän ikväll! Ja ja ... jag gör ett försök, men det är allt annat än intressant vill jag lova !

 

Frukost: Två rostmackor med bregott & två skivor med rökt kalkon, minus några små bitar som katterna fick, de har lärt sig se extra söta ut när kalkonskivorna åker fram!

Till detta drack jag Tropicana Mandarine - juice och åt två tabletter med havtornsolja.

 

Mellanmål: Banan

 

Lunch: En Nutrilette- Hunger control med chokladsmak & två riskakor.

 

Mellanmål: Mandariner

 

Middag: Soppan !

 

Kvälls"mat": Det får bli att unna sig en god latte ikväll när jag sak fika med M !

 

Japps... det var det ....

Jag vet, inte så mycket och inte särskilt intressant!

Något av detta hade kanske varit mer spännande:

 

                       Fasan                   Kyckling & rotfrukter                   Sushi 

                

 

               Struts                     Brownie            

      

Av Vivi - 4 januari 2011 14:53

Tänk ...

Här har jag suttit och varit nedstämd och lite arg för saker som jag inte riktigt rår över och så får man en riktigt härlig & go gubbe i telefon

...vips så är man på bättre humör.

För kan han vara så trevlig & glad så kan jag !

De där tråkiga tankarna får jag köra ut ur huvudet

och koncentrera mig på det som är bra !

Han berättade ngt så roligt ...

 

Han hade hört på finsk radio att en forskade hade kommit fram till att

män över 55år inte bör skotta snö!

Detta gick han glatt och berättade för frugan sin.

Hon svarade med att han för all del kunde slippa skottandet

om han tog tvätten istället....

Han bestämde sig för att skotta några år till

   

Hmmm kan tänka mig att den dära vetenskapsmannen är just en man!

 

 

 

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards