MissVivis synvinklar

Alla inlägg under januari 2011

Av Vivi - 20 januari 2011 15:11

 

Räknas verklingen detta som stöld ?

 

Left Unattended
see more Failbook

Av Vivi - 20 januari 2011 10:00

Jag och mitt dåliga minne....

Det låter nog lite tråkigt, men jag kan inte komma ihåg att jag någonsin gjort något speciellt på en födelsedag.

Nog har jag firats, jag har fått fina paket, jag har haft trevligt, men det har aldrig varit någon födelsedag som "stuckit ut" från de andra...

Ibland kan känna mig lite ledsen över det, att man hade velat ha gjort något särskilt på sin 18 årsdag eller 20 årsdag, men jag väl själv valt att inte göra så stor grej av det.

 

Jag tror min blivande födelsedag kommer nog bli den mest minnesvärda.

För det första har jag tagit ledigt från jobbet, bara det är stort för mig och så har jag bokat in en dag på SPA med min mamma & syster. På kvällen blir det middag på en av familjens favorit restauranger.

Sedan blir det middag med vänner på lördagen, det bästa är att den tisslas och tassslas en del om den där middagen & även om jag inte alltid erkänner det så älskar jag överraskningar!!

 

Jag känner att jag den kvällen verkligen vill känna mig vacker, att jag är:

"30 and fabolous"  på äkta SATC-manér.

Denna födelsedagen vill jag minnas!

 

"Du blir aldrig lika ung som du är idag"

  

 

 

Av Vivi - 20 januari 2011 09:00

Dagens vuxenpoäng:

Igår fick jag använda ursäkten "nej jag kan inte i morgon, jag ska skriva testamente" Hur många vuxenpoäng är inte det !!!


Dagens info:

Visste ni att symptomen för att vara gravid & att vara utbränd påminner väldigt mycket om varandra. (Nej, jag är inte gravid )

 

Dagens grattis:

Ett jättestort grattis till Malin-Helena som fyller år idag !!

Hipp hipp hipp !! Hoppas kära bloggis att du får en underbart födelsedag !!

 

Dagens uppmaning:

Mycket snövatten+minusgader = is , kör försiktigt !!!!

 

Dagens klänning:

Vill ni vara Lady in red? Denna klännng kostar 149kr idag på Bubbleroom

Bubbleroom.se" src="http://images.bubbleroom.se/data/product/thumb-300/malone-dress-38617-5.jpg" alt="VILA Malone Dress Winter Red på Bubbleroom.se" />

 

Dagens sanning:

klicka på bilden för att se hela

  

Av Vivi - 19 januari 2011 21:29

En del säger att det inte blir samma sak utan Orlando Bloom och Kiera, att man gör fler filmer bara för pengarnas skull...

Jag säger att jag inte kan få nog, gör hur många ni vill!!!

Däremot slutar jag titta om Johnny Depp inte är med och spelar Captain Sparrow   

 


Av Vivi - 19 januari 2011 14:19

Jag har ju en klänning jag kan ha på min 30 års dag,

denna kommer passa bra !

  


Men när jag sitter och är allmänt olycklig på jobbet

så är det svårt att låta bli att "fönstershoppa"

Funderar över tre saker...

Är denna värd 550kr, är den svår att sy in ?

Och kan man ha den en utekväll i februari på sin 30års fest

eller är den för somrig ?

Klicka för att stänga fönstret

Av Vivi - 19 januari 2011 11:00

Nu hade man egentligen velat välja ett minne långt tillbaka i tiden, men det kan jag inte... alla mina minne har överskuggats av något som hände i sommras, vårt bröllop !   

 

Det var en fantastisk dag (om än ngt varm, över 30 grader i skuggan *phu* ),

jag gick som i en dröm hela dagen.

Jag var faktiskt inte särskilt nervös, allt kändes så overkligt!

Jag vaknade upp på hotellet med en av mina bästa vänner som också råkar vara en fantastisk stylist, hon fixade mitt hår & hjälpte till med sminkningen.

När vi var färdiga så stod fotografen och väntade, det var vid fotograferingen jag & min blivande make såg varandra för första gången i våra bröllopskläder.

Min make var sååå stilig !!!

 

Vi tog först studiefoton och sedan åkte vi iväg till en bokskog för naturfoton, efter det var det bara att åka direkt till kyrkan.

Vigseln var underbar, prästen var rolig och stämmningen ganska avslappnad, men det bästa på hela dagen var nog ändå festen efteråt.

Vi hade så otroligt roligt och alla andra verkade också ha riktigt skoj, det var underbart att se mina mostrar och morbröder festa loss.

Det är svårt att återberätta allt detta i ord, så här kommer lite foton istället!

 

Min bröllopsdag var verkligen den bästa dagen i mitt liv !!!

 

 

        

              

    

      

Av Vivi - 19 januari 2011 08:30

Dagens lista:

Hittade denna listan som rankar de bästa sätten att bränna fett, tänk att hoppa hopprep kom så högt upp. Får nog plocka fram mitt gamla rep där hemma   


Dagens recept:

Zandra har kommit på ngt genialiskt !!! Semlemuffins, sådana måste jag nog prova att göra, fast efter denna månaden så klart, nyttiga månaden är snart slut !


Dagens katt:

Ha ha ha! Yez, lets !

funny pictures - Bad spellerz uv teh wurld...
see more Lolcats and funny pictures


Dagens klänning:

Denna snygga klänning kostar bara 149 kr på Bubbleroom idag !

Bubbleroom.se" src="http://images.bubbleroom.se/data/product/thumb-300/malone-dress-38618-4.jpg" alt="VILA Malone Dress Black på Bubbleroom.se" />



Dagens stripp:

Klicka på bilden för att se hela

Rose Is Rose

Av Vivi - 18 januari 2011 16:26

Jag fick ett presentkort från min kära make i julklapp som var ganska fritt och som om CDON anade detta skickade de en rabatt kod   

Inte kunde jag slösa bort en rabatt kod....

Så bara så du vet älskling har du köpt dessa i julklapp åt mig ! 


*Yey* nostalgi !!!


Bara 59kr denna veckan för de två första filmerna, fynd !


Lite Tim Burton-känsla över denna   

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards