MissVivis synvinklar

Alla inlägg under januari 2011

Av Vivi - 18 januari 2011 10:00

Jag minns det som igår... eller kanske inte!

Min första kyss fick jag när jag var 15 år och jag vet inte direkt hur romantiskt det var, det var väldigt .... 15 år   

 

Efter att jag hade konfimerat mig så började jag träffa min konfirmationsledare (ta det lugnt, han var bara två år äldre). Han spelade gitarr, hade page och jag tyckte han var jättesöt. Var som var ännu mer förvånande var att han verkade tycka att jag var söt!! (Min självbild var på den tiden ovanligt sned, jag var kanske inte tuffaste bruden i stan, men söt var jag faktiskt.)

 

Jag kommer inte riktigt ihåg hur det kom sig, men mr K (alltså min  f.d konfirmationsledare), min bästis och jag var hemma hos mig och min bästis gjorde allt i sin makt för att få ihop oss.

Vet att hon tillslut satte sig utanför mitt rum & läste för att lämna oss ifred och sedan klagade hon högljutt på att tidningen hon läste var såååå tråkig, kunde vi inte ta och få ihop det någongång.   

Först när hon gett upp och åkt hem och vi var ensamma kvar i mitt rum så fick jag min första kyss.

 

Jag minns hur nervös jag var och hur snurrig i huvudet jag blev av spänningen. Det var en bra första kyss, Mr K var mycket bättre än en del killar jag kysste efter honom. Vi var bara tillsammans någon månad, menjag är glad att det var han som gav mig min första kyss!

 

..Men den här killen kysser mig så det känns ända ned i tårna !

  

 

 

 

 

Av Vivi - 18 januari 2011 08:15

Dagens nyhet:

*yey* en Zoolander 2 tycker jag låter som en bra plan !


Dagens straff:

Jag fick ett par förslag på straff igår och jag måste säga att Sabinas nog var bäst, borsta tänderna & sedan drick apelsinjuice !


Dagens duktiga:

Jag slapp straffet, jag körde ett pass på 35 min. på crosstrainern igår !


Dagens recension:

För ett år sedan så skrev jag en egen liten recension om bröllopsbutiker i Gbg.

Tänk att jag faktiskt precis hade köpt min bröllopsklänning för ett år sedan!!!

 

Dagens foto:

För ungefär ett år sedan passade jag denna "lilla" krabaten, vi får väl se om det blir någon mer hästpassning i framtiden ...

  

Av Vivi - 17 januari 2011 14:07

Okej, tanken är att jag ska ta mig upp på crosstrainern ikväll,

inga ursäkter!!

Jag har visserligen varit rätt nyttig i helgen,

men när man inte rör på sig märks t.o.m 2 glas vin av!

 

Om jag mot all förmodan inte tar mig upp på crosstrainern

ikväll så ska jag straffas!

*Mohahhaha*   

Frågan är... vad är i så fall ett lämpligt straff ?

Förslag ?

 

Änså länge 0-0 vill ha det till 1-0 !

  

Av Vivi - 17 januari 2011 12:34

Ha ha ha

Man kan inte annat än skratta när dumma människor

gör dumma saker !

 

Av Vivi - 17 januari 2011 11:30

Mina drömmar har varit ovanligt knepiga senaste tiden...

Jag drömmer ju om vampyrer, varvular och mitt gamla barndomshem.

Jag som inte ens brukar komma ihåg mina drömmar, måste nog sova oroligt eller nått, men det var kanske inte de jag skulle berätta om...

 

Visst drömmer man om att vinna högvinsten på Lotto , kunna säga upp sig från jobbet, starta ngt eget, bygga det där nya huset och kunna resa  över hela världen. De är de stora drömmarna och de utgår från att man vinner en massa pengar och ja ... hur stor är sannolikheten!

Klart att man ska ha stora drömmar, men jag tror det är viktigt att inte fastna i dem. Att förutsätta och tro att lyckan inte är åtkomlig om man inte har en massa pengar kommer bara göra dig olycklig.

 

Det finns andra mer realistiska drömmar jag har, jag drömmer om ett "riktigt jobb" och egentligen om att driva en egen butik.

En butik med klockor, smycken, väskor & skor, en accessoar-butik helt enkelt   

Den drömmen har jag vridit och vänt på ett par gånger, men det handlar om läge & pengar,  just finns det varken eller.

Jag drömmer också om att få leva mitt liv ihop med min man, kanske skaffa barn en dag, kunna resa så mycket ekonomin tillåter...

 

Framförallt måste jag säga att många av mina drömmar redan har slagit in!

Jag fick ett underbart bröllop och bor i ett fint litet hus, med två underbara katter och en man som jag älskar som gör mig lycklig.

Jag har tur !

 

 

  

 

  

 

  

 

  

Av Vivi - 17 januari 2011 09:00

Dagens humör:

Trött! Tyvärr har det varit lite si så där med blogglusten, så vi får se hur mycket inlägg som trillar in nu i veckan.


Dagens mått:

Det är 176-177cm syster!   


Dagens väder:

Är det inte det ena så är det det andra, nu har vi översvämningar istället.

En bit en vårat körfält var avstängt när vi åkte till jobbet i morse, det var extremt mycket vatten på vägen!


Dagens låt:

The Killers - When you where young!

 

Dagens stripp:

klicka på bilden för att se hela

Rose Is Rose







Av Vivi - 16 januari 2011 21:30

Jag har försökt få till detta inlägget & ta kort, men inte haft ork att lägga upp dem. Det får faktiskt bli en gammal bild på en av mina favorit "outfit:er"  

 

  

 

Sjal: Gekås

"T-shirt" : Gekås

Leggings: Kommer inte ihåg , men inte Gekås   

Klocka: Fossil

 

När jag ser detta foto inser jag att många av mina favorit plagg faktiskt är köpta på Gekås. Jag har egentligen inte mycket kläder därifrån, men det jag har hittat där det fastnar jag för!

 

Av Vivi - 15 januari 2011 10:00

Dagens plan:

Handla, städa lite & kolla på tapeter till vardagsrummet, funderar på att tapetsera om!


Dagens humör:

Uppåt! Det är ju lördag & jag har en härlig myshelg med mina make framför mig!


Dagens tack:

Till min underbara mamma & syster, tack för vinet igår och pratstunden! Älskar er en massa !!!


Dagens katt:

*fniss*

funny pictures - Meno*PAWS*
see more Lolcats and funny pictures

 

Dagens låt:

DM, älskade DM, jag älskar verkligen denna låten!

Texten är fantastisk och musiken...   den förför mig varje gång jag hör den!

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards