MissVivis synvinklar

Alla inlägg under januari 2011

Av Vivi - 26 januari 2011 15:22

Här sitter man och är så otroligt shoppingsugen så det inte är klokt... och hittar nada! Eller... det är inte riktigt sant, jag hittar fina saker, men det finns en liten röst i huvudet som överröstar fröken Slösa "behöver du verkligen ännu en sådan" säger den eller "är den verkligen värd 200kr?"

Attans, dumma fröken Spara, jag känner inte alls för att vara duktig just nu !

 Jag har budat på tre olika plagg på tradera, alla under 20 kr   , men de kommer säkert klättra upp till en summa jag inte är villig att betala.

Vi får se om jag kan övertala min make att gå en liiiiten sväng på stan med mig i morgon, känner att mitt shoppingsug är värre än mitt sötsakssug och då är det illa.   


Hmmmm...eller en tripp till Gekås kanske ?

På foton : fynd från oktober 2009

      

Av Vivi - 26 januari 2011 09:45

Ha ha ha ....

Ohhhh vad bra detta klippet var, min skadeglädje kommer bara fram när personer gör något riktigt korkat och det här skrattar jag gott åt !

 

Av Vivi - 26 januari 2011 08:00

Dagens tillbakablick:

För ett år sedan var jag på min 4:e konsert med Depeche Mode, riktigt bra foton lyckades jag få !   

 

Dagens fynd:

I måndags var jag inne en snabbis på en av mina favoritbutiker och hittade denna kjolen från Serious Sally för 50kr, det är bra pris !!

  


 

Dagens tips:

Min favorit mascara finns att köpa på DonnaBeauty för 99kr! Det ska jag göra !

 

Dagens stripp:

klicka på bilden för att se hela

  

 

Dagens önskeliste...grej?!:

Okej mamma, maken och andra intresserade, här har du ett förslag till på present:

Silversmycke från Lovepaws !   


Av Vivi - 25 januari 2011 11:34

Jag har kollat lite på olika kaffemaskiner senaste tiden, tanken var att jag kanske skulle önska mig en i 30års present. Jag har ett par önskemål bara....

 

- Den ska ha ångpip eller liknande så att jag kan skumma mjölken själv för kvaliten på skummet ska vara krämigt och inte fluffigt som det ofta blir i olika kapselmaskiner.

-Jag vill att det ändå ska vara en kapselmaskin eller iaf ta pods.

-Den får inte vara för dyr

-Kapslarna ska vara lätta att få tag i, helst i vanliga butiker och de ska vara lätta att källsortera!

 

Hrm ...."lätt" att hitta, men jag hittade några på tretti.se som kanske fungerar...

 

Denna verkar bra som både tar pods & vanligt kaffe och den verkar även ha ångpip så att jag kan skumma min mjölk själv!

EC 310 DeLonghi pris 2195kr 

De'Longhi Espressomaskin EC 310 Icona vit


Electrolux EEA250 - 2050kr
Samma sak här, fungerar både med pods & vanligtkaffe och har en ångpip!

Electrolux Espressomaskin EEA250

C3 kapselmaskin - 1995kr
Detta är favoriten, den har lite lustig design, ser lite ut som ett ihoprullar bältdjur, men den tar kapslar och har ångpip *yey*
Bra pris också !
C3 Espressomaskin Kapselmaskin Vit


Av Vivi - 25 januari 2011 11:00
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Vivi - 25 januari 2011 09:00

Dagens *aaaaaaaaaaah!*:

Skriva ett helt inlägg och sedan blinkar skärmen till och allt försvinner....


Dagens *yey*:

Lön idag !

 

Dagens hemlighet:

Jag kommer skriva lite om mitt hemliga möte igår, men det kommer vara lösenordsskyddat, hör av er om ni vill ha lösenordet !


Dagens dröm:

Okej nattendröm var nog konstigare än alla de andra... och väldigt mycket äckligare!

Jag drömde om ... bajs! Jo det är sant, toaletter jag var tvungen att städa som var vidriga!!!


Dagens sanning:

Lycka är en varm purrande katt i knät !!

 


Dagens stripp:

klicka på bilden för att se hela

Rose Is Rose 

Av Vivi - 24 januari 2011 15:00

Mitt lilla feminist jag (okej , lilla & lilla... det är nog ganska stort   ) blev så lyckligt när jag hittade bloggen kroppsbilder! Detta är en blogg där kvinnor & män frivilligt lägger ut bilder på sina kroppar.

Så många vackra kroppar! Inte retuscherade och tillgjorde utan underbara i all sin naturligthet !!! Fasen en sådan blogg är värd 1000 blodinbellor och allt vad de kallas !

Idag när så många unga kvinnor har ätstörningar, när många känner en otroligt press att vara vackra och framgångrika, då behövs fler sådana här bloggar!

 

Vi behöver visa att idealen där ute oftast inte stämmer överrens med verkligheten. Självklart kommer de flesta av oss alltid vilja känna oss vackra, men skönhet är inte något man plockar fram ur en mall!

Vi borde försöka se det som är vackert och unikt med oss själva istället för att fokusera på det som inet är bra!

Jag vet att jag själv kan vara otroligt dålig på detta, men jag ska minsann bättra mig ! Steg 1: Ge mig själv en komplimang!

 

Jag älskar faktiskt detta korter, jag är tamigtusan riktigt snygg här !

  

 

 

Av Vivi - 24 januari 2011 13:18

Jag hittade ett roligt nördtest för TJEJER hos SimplySandy!

Detta måste ju provas !


[x] Du spelar/har spelat WoW

[ ] Du tycker datorn är roligare än kläder och smink

[ ] Du spelar/har spelat något annat online-spel

[ ] Du spelar/har spelat Age of Empires

[ ] Du kan sitta uppe hela nätterna och nörda med spel, serier, msn med dina nördigvänner

[ ] Ibland känner du dig mer som en kille än en tjej

[ ] Det kan ibland gå flera dagar utan att du sminkar dig

[ ] Det kan ibland gå flera dagar utan att du borstar håret

[ ] Du har en användare på WoW som är aktiv

[x] Du har prövat Tibia, RuneScape eller WoW
[ ] Du pratar hellre om datorspel och serier än om mode

[x] Titta på ditt skrivbord! Kryssa i rutan om du har fler än 3 glas/muggar/tallrikar där?

[x] Du har flera böcker som du läser och tycker är intressanta

[x] Du vet vad Rubiks Kub är för något

[ ] Du har löst Rubiks Kub

[x] Du går ofta runt i pyjamas hemma

[x] Du läser hellre Illustrerad Vetenskap än Frida

[ ] Din kropp har börjat vänja sig vid att få lite sömn eftersom att du är uppe för länge

[x] Du tycker att matte kan vara intressant när du har lust

[ ] Du har blivit kallad nördig
[ ] Du startar datorn när du vaknar

[x] Du har just nu obäddad säng

[ ] Du läser just nu en bok som inte är skönlitterär frivilligt

[x] Du förstod vad skönlitterär betydde i förra frågan

[ ] Du kan tänka dig att jobba med datorer i framtiden

[ ] Du använder ofta samma strumpor flera dagar i rad

[ ] Du använder ofta samma underkläder flera dagar i rad

[x] Du har mål i livet som gäller annat än kompisar och killar eller att bli modell

[x] Du tycker att WoW är ett roligt spel

[ ] Du gillar något annat spel som klassas som nördigt
[ ] Du äger ett Game Boy

[ ] Du har just nu igång någon slags spelmanick förrutom din dator

[x] Du tittar mycket på serier

[x] Du dricker alltid té framför datorn

[x] Du tycker om att spela

[ ] Du lekte med "kill-leksaker" som liten

[ ] Du är uppväxt med bara bror(bröder) och inte syster

[ ] Du tittar mycket på Star Wars, Star Trek, Stargate eller liknande

[ ] Du sitter vid datorn efter 23.00 på vardagar 

[ ] Du trivs lika bra hemma som ute på stan
[x] Du trivs bättre hemma än ute på stan

[x] Du tittar på Scrubs, How I met your mother eller liknande

[ ] Du har blivit kallad smart

[ ] Du trivs bättre med nördiga killar än modetjejer

[x] Du gillar Sagan om Ringen och/eller Star Wars

[x] Du läser inte Blondinbellas, Kenzas, Style by Klings eller Lisa places bloggar.

[ ] Du äger en gammal spelkonsol (gammalt gb, nintendo t.ex.) som du fortfarande spelar på

[ ] Däremot så läser du bloggar som handlar om vetenskap eller nörderier på annat sätt

[ ] Du har gärna på dig likadana kläder varje dag så du slipper tänka på det

[ ] Du äger inget smink


Resultat:19 - Du är inte nördig


0-10 Du är otroligt o-nördig

11-20 Du är inte en nörd

21-30 Du är inte nördig men inte heller onördig

31-40 Nörd41-50 NÖRDTJEJ NUMMER 1!

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards