MissVivis synvinklar

Alla inlägg under januari 2011

Av Vivi - 10 januari 2011 10:00

Dagens lycka till:

Till Sussie som börjar sitt nya jobb i dag!!!

 

Dagens grattis:

Till min fina kusin A som fyller år idag och även til mig & min make....

Idag var det precis 6 månader sedan vi gifte oss, det bästa dagen i mitt liv !

  

 

Dagens tack:

Till alla mina fina bloggisar, har fått massa fina kommentarer under helgen   

 

Dagens resultat:

När jag vägde mig söndagen den 2 januari (efter ett nyår med pizza, chips & alkohol) vägde jag 74 kg, måtten tog jag tyvärr inte.

Jag började äta nyttigt i måndags & gick snabbt ned till 72,4kg (tappade förmodligen mycket vätska då jag binder mycket av det när jag dricker alkohol.)

I morse efter att ha gått på min detox i 4 dagar (bara flytande föda) så står vågen på 71,4kg! 2,5kg på en vecka är helt okej    även om jag kommer gå upp lite igen, men framförallt mår jag bättre och är piggare.


Dagens stripp:

  

Av Vivi - 9 januari 2011 17:00

Min tro, ja vad ska man säga....

Dilevas "Vad ska jag tro på" känns plötsligt väldigt aktuell    


Jag vill ju gärna se mig som kristen, men det finns mycket i Bibeln jag inte gillar, som större delarna av gamla testamentet t.ex

Jag brukar säga att jag tror på Gud , men inte på bibeln. Jag tror på att det finns en större makt som har haft ett finger med i spelet då vi skapades, men att allt skulle ha skrivits ned i en bok... njaeee.

Bibeln kanske var guds lilla dagbok från början, men jag tror tyvärr pompösa gubbar till präster tyvärr har skrivit om den så mycket i sina försök att tolka den att endast ett fåtal grunder finns kvar.

Samtidigt lockat tanken på reinkarnation, kanske vissa av oss inte är klara med att just leva och återföds?? Jag tycker just Buddismen har många bra budskap som jag känner att jag kan stå för, men jag kan ändå inte säga att jag är Buddist!


I slutändan finns nog bara en sak jag tror på fullt & fast och det är kärlek !

Kärlek kan man aldrig få för mycket av och den är egentligen större än både maktbegär och girighet ! Det är större än livet och varar längre än en livstid!


Kärlek !

  

     

Av Vivi - 9 januari 2011 16:52

Dagens insikt:

Jösses, ibland är jag nog ändå rätt så klok ändå .... blev riktigt imponerad över detta inlägg som jag skrev för ett år sedan.


Dagens finaste:

Mosters sötnosar, tack för en jättemysig kväll & dag med er !! Lovar att det inte ska dröja lika länge till nästa gång ! Älskar er !!


Dagens syssla:

Förrutom ett mysigt samtal med min syster under förmiddagen så har jag varit lika ihärdig med att försöka rädda prinsessor idag !


Dagens duktiga:

SISTA DAGEN MED DETOX IDAG !!!   

Jag har faktiskt varit riktigt duktig & är lite stolt över mig själv !! I morgon ska jag väga mig, men förra måndagen vägde jag nästan 74kg och jag vet att jag har tappat iaf 1½kg!


Dagens stripp:

klicka på bilden för att se hela

Rose Is Rose


Av Vivi - 8 januari 2011 23:30

Livet är fullt utan minnesvärda ögonblick, för mig är ett ögonblick en kort stund som rymmer mycket känslor och jag har fler ögonblick sparande i mitt minne än dagar.

 Denna strippen som ni såg igår passar ju bra in !

  

 

Om jag nu skulle ta och välja ett av dem... Jag tror det får bli om en ganska dramatisk händelse jag faktiskt inte berättat för er om...

Det var för några år sedan, jag och min make var sambos och bodde i en lägenhet inne i stan, det var en härlig lägenhet även om den hade sina fel och brister.

Vi hade bott ihop i ungefär 1år och vi hade precis köpt vår första bil.

 

Jag jobbade i butik & sålde klockor på dagarna & ungefär 1 gång i veckan jobbade jag som black jack dealer. Detta ögonblick skedde sent en lördags natt...

Jag hade precis slutat jobba på ett av våra finare ställen som låg en bit från stan, klockan var nog runt 03.30-03.45 när min mobil ringde.

Det var min sambo, han brukade aldrig ringa så sent och jag var rätt trött och grinig efter en kväll med ovanligt många jobbiga spelare. Han lät så lugn när han sa:

"Hej älskling! Duuuuu, jag sitter på torget vid porten, utomhus!

Vi har ekavuerats typ, jag har Athena med mig. Det brinner i grannhuset."

 

Jag vet att min första tanke var "gud vad jobbigt, jag ska ju upp & jobba i morgon".

Jag vet att jag beklagade mig för min arbetskollega när han skjutsade mig in till stan. Om man bor över en nattklubb och en restaurang så är det ju ganska livat.

Jag var övertygad om att denna lilla brand förmodligen hade med restaurangen att göra, jag hoppades verkligen allt skulle vara uppklarat då vi kom in till stan.

 

Det ögonblick jag kommer ihåg är när när min arbetskollega svänger av för att släppa av mig. Han skulle släppa av mig på ett torg som ligger ett halvt kvarter bakom vårat hyreshus (det är alltså en stor byggnad emellan) och jag ser höga lågor som slår upp bakom byggnaden, precis där vårt hyreshus är.

Det kändes verkligen som om hjärtat föll ned i magen & jag blev lätt illamående.

Jag hade verkligen inte förstått att det var en "riktigt" brand det handlade om.

Jag kommer inte ihåg om jag sa hejdå till min kollega, men jag vet att jag rusade till det torg som mina make sa att han satt vid. 

Jag vet hur lättad jag var över att se honom sitta där lite eländig med kattburen i knät.

 

Vi hade tur, vår lägenhet blev nästan inte alls skadad trots att branden var ganska omfattande och var vägg i vägg med oss, men tack och lov för rejäla gamla stenhus!

Vår bil däremot... 

Av alla bilar som kunde stått på vår innegård var det bara två som stod där den kvällen, tyvärr var det de två nyaste bilarna. Både vi & vår granne hade bara hunnit ha dom i en månad, men det är ju därför man har försäkring!

Det kunde varit mycket värre !

 

Grannhuset där det brann

 

 

Vår bil, omfattande plåtskador & skadade vindrutor,

inte värt att laga enligt försäkringsbolaget, det blev en ny bil.

       

Av Vivi - 8 januari 2011 16:05

Jag borde blogga idag, men jag har kämpat med att frige en prinsessa hela dagen...

Jag är helt slut efter att ha tampats med dansande skölpaddor och elaka isblock!

Nej, nu blir det att åka hem till mina lugna fina syskonsöner och vila upp mig !

Hoppas ni förlåter mig   

 

  

Av Vivi - 8 januari 2011 14:00

Dagens plan:

Slappa & spela Wii för att sedan bege mig till syster & passa mina två små söta syskonsöner !


Dagens tips:

Vägarna förbi Gekås? Dessa snygga tags blir perfekta presenter !!


Dagens klokhet:



  

Av Vivi - 7 januari 2011 14:00

 

Det är nästan tomt på kontoret, telefonen är tyst, blogglusten tryter,

jag är slöare än vanligt och mina favorit spelsida har lagt av,

så jag undrar...

Är det en riktig dag idag ?

Klämdagar verkar ju vara ännu värre än halvdagar!

Får lite twilihtzone känsla ...

 

Längtar hem till att göra ingenting med min älskling istället !

Alla som är för räcker upp handen!

Funny Pictures - Cyoot Kittehs
see more Lolcats and funny pictures

 

 

 

 

Av Vivi - 7 januari 2011 11:15

Jag har inte alltid haft tur i vänskap, snarare tvärtom, men i slutändan är jag otroligt lyckligt lottad ! För även om vissa vänskaper gjort mig väldigt illa så har jag ändå ett par fantiska vänner som jag verkligen betraktar som mina bästa vänner !

 

Min mamma är ju bästis på ett sätt, liksom min syster. De finns alltid där att ge ett gott råd eller för att bara lyssna när man behöver prata av sig.

De är mina bästa vänner även om de är min familj.

Eftersom jag tidigare berört detta lite när jag skrivit om kärlek & föräldrar så skriver jag inte mycket mer än så.

 

Jag har även fyra underbara tjejer som jag kännt sedan jag var 14-15 år och vi hänger fortfarande ihop. Fyra av oss träffas ungefär var 3:e vecka och den tjej som bor längst bort försöker vi träffa så ofta som möjligt.

När vi väl träffas träffas vi nästan alltid minst 4st, men roligast har vi när vi är allihopa.

Jag kan inte riktigt i ord beskriva betydelsen dessa tjejer har i mitt liv,eftersom vi kännt varandra så länge & träffas så ofta så är det mer än bara vänskap.

 

Mitt "tjejgäng"

  

 

Sedan har vi söta M !

Förrutom min familj är ändå hon den jag skulle ringa om jag behövde hjälp mitt i natten eller något sådant. Jag vet att hon hade ställt upp utan problem.

Hon var ett otroligt stöd för mig när jag hade det jobbigt inför bröllopet, hon är en fantstisk lyssnare och ger bra råd.

 

I slutändan om jag bara hade hade fått säga en enda bästa vän då hade det blivit min make!

Min vackra, trygga, fantastiska make!

Om det finsn gnt som heter tvillingsjälar är han min!

Ibland känner han mig bättre än jag känner mig själv och han är alltid den jag numera först rådfrågar, beklagar mig inför & även den jag faktiskt helst umgås med. Var jag tvungen att ta med mig bara en persom till en öde ö så blir det min älskade make !

Älskar dig min sötefis!

  

 

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards