MissVivis synvinklar

Alla inlägg under januari 2011

Av Vivi - 24 januari 2011 09:30

Den här månaden... ja vad ska man säga ?

Den här månaden har varit väldigt lugn, efter att ha varit iväg i Mexico och sedan gjort en massa saker över julen så har det varit skönt att bara vara hemma. Det är inte mycket spännande som har hänt.

 

-Jag har kämpat med en önskelista till min födelsedag, det har gått si så där, visade sig att det inte var så många saker jag önskade mig, iaf inte så mycket matriella ting.

-Jag har njutit av hemlighetsmakeriet min make håller på med när det gäller presenter & födelsedagsfirande.

-Jag har umgåtts lite mer med familjen.

-Athena har varit ovanligt kelen och gosig, hon har sjävmant hoppat upp i soffan när jag tittat på film och lagt sig tillrätta framför mig. Kanske känner hon på sig att matte inte mår riktigt bra, sötefisen!

-Jag har sett Fucking Åmål igen, fasen vad bra den är, bästa svenska filmen någonsin tror jag !

-Jag har haft en detox vecka & ätit nyttigt hela månaden.

-Jag har haft en av de värsta månaderna på mitt jobb, någonsin!

 

Mattes terapikatt!   

  

 

 

 

Av Vivi - 24 januari 2011 08:30

Dagens skräck:

Spindlar & tandläkarbesök !


Dagens plan:

Mycket idag... det blir tandläkarbesök, jobb, hemligt möte och sedan hem till syster ikväll.


Dagens dåliga val:

Äta popcorn kvällen innan ett läkarbesök....

 

Dagens tack:

Till alla underbara bloggisar, tusen tack för alla era fina kommentarer, tänk att man kan få så mycket omtanke och kärlek från människor man aldrig träffat.   

Tusen tack, ni ska bara veta hur mycket ni betyder för mig !

 

Dagens stripp:

Klicka på bilden för att se hela

  

Av Vivi - 21 januari 2011 15:48

Jag är ledsen men jag har inte så mycket att skriva om, min ork tog slut.

Jag har ingen energi över till vänner eller bloggisar just nu, hoppas ni förlåter mig. Jag kommer nog vara lite osocial över helgen.

Jag är trasig....

Jag hoppas jag kan pussla ihop bitarna av mig själv under denna lilla ledighet så att jag slipper gå sönder helt.

 

Ha en riktigt bra helg!

 

  

 

  

 

Av Vivi - 21 januari 2011 12:00

 

Ahhhhhhhhhhhhhhhhhh

DEN ÄR HÄR !!!!!!!!

Fram med handspriten

  

Av Vivi - 21 januari 2011 11:45

 

Ånger är något som inte riktigt är för mig.

 

Visst har jag gjort dumma saker, jag har träffat fel sort killar, blivit för full, brytt mig för lite om skolan, läst fel ämnen, gett för mycket av mig själv, ätit för mycket godis, festat för mycket & festat för lite, men så länge man försöker lära sig något av det så har upplevelsen inte varit värdelös.

Dessutom har ju varende liten erfarenhet format mig som människa och nog tycker jag att jag blivit rätt hyfsad ändå.

 

Tänk vad mycket man kan lära sig på några år... eller kanske inte.

Första bilden på mig som jag lade upp i bloggen

        

 

...och den senaste, ser ni ..samma sjal & samma tröja

  

 

 

 

Av Vivi - 21 januari 2011 09:50

Fick denna av en kollega nyss, tack M !!!

 

Badkars-testet


Under ett besök på ett mentalsjukhus
frågade jag psykiatridirektören hur man kan avgöra huruvida en patient borde institutionaliseras eller inte.


- Jo, sade direktören, vi fyller ett badkar med vatten.
Sedan erbjuder vi åt patienten en tesked, en tekopp och en hink.
Han / hon ombeds att tömma badkaret.


- Jag förstår, sade jag, en normal person skulle använda hinken
för att den är större än teskeden och koppen!


- Nej, svarade direktören,
en normal person skulle dra ut proppen -
önskar du en sängplats närmast fönstret?



Tänker du skicka detta vidare, eller vill du ha sängen bredvid min?


  

Av Vivi - 21 januari 2011 08:45

Dagens duktiga:

Det blev faktiskt 35 min. på crosstrainern igår också.


Dagens dröm:

Jag drömde att jag var gravid i natt, en liten förbättring mot varulvar & vampyrer.

 

Dagens orättvisa:

Jag har inte ätit för mycket, jag har ätit nyttigt, inte ätit ngt onyttigt alls, tränat och så går jag upp ??? Fy vad orättvist !!!

Funderar stark på att pula i mig en massa onyttigt i ren protest nu   


Dagens Dagens *oh no*:

Vi skulle ätit middag med några kompisar ikväll, men det blir inget då fina M blivit sjuk, stackars ! Hoppas du kryar på dig tjejen! Själv sörjer jag faktiskt itne jättemycket då jag inte direkt känner mig särskilt social i nuläget.


Dagens viktiga:

För två år sedan skrev jag om lyckan & bitterheten, det känns lite som om de två är som yin & yang!

 

Dagens stripp:

Ha ha ha sööööt

(klicka på bilden för att se hela)

  

Av Vivi - 20 januari 2011 15:30


Den kräver lite mer jobb, men det är iaf en början! 

 

 

She´s the nicest girl you´ll ever know

a happy face she always show

At work, at home, she´s never sad

and if you´re mean she don´t get mad

 

She´s the girl in the store, the one in your bar

She works behind a desk or drives a car 

She does her job without complain

But in her eyes you can see her pain

 

 

She´s kind and sweet with perfect style

but she´s the girl with a broken smile

 

/Missvivi

 

  

 

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards