MissVivis synvinklar

Alla inlägg under januari 2011

Av Vivi - 28 januari 2011 13:45

 

Eftersom det skulle vara tjejhelg denna helgen bestämde jag

att mitt sockerförbud endast gällde fram till idag !

Jag har varit duktig, jag har skött mig, jag är i bättre form

så nu efter nästan en månad kan jag få unna mig

lite onyttigheter igen!


Då var det ju himla "lämpligt" att julklappen från jobbet kom idag, en stor lyxig chokladkartong....

Den stirrar på mig!

Den viskar onda små saker i mitt öra,

ät oss, du vet att du kan, du vet att du vill!

Hmmm... ska jag verkligen öppna en hel ask för en liten bit ?

 

 

 

 

Av Vivi - 28 januari 2011 11:30

Jag är en person som har väldigt långt till ilska, jag blir sällan arg, men det finns vissa saker som gör att jag eldar upp mig.

Detta kan visa sig på olika sätt...

 

1) Jag blir ledsen, iband gråter jag och ibland kan jag bli deprimerad om det handlar om mig själv. 

  

2) Jag kan föra livliga diskussioner med folk runt omkring, de kan ha precis samma åsikt som jag , men jag eldar ändå på som om min" fiende" fanns i närheten.   

  

3) Det har hänt att denna lilla snälla fröken har kastat ur sig elakheter och även visat obcene gester, dock endast när jag kör bil.

 

Vad är det då som kan leda till ovanstående känsloyttringar...

Jag tror jag kan sammanfatta det i tre ord:

Orättvisor, Okunskap och fördomar.

 

Orättvisa är väl ganska logiskt, jag avskyr när man behandlar människor orättvist speciellt för egen vinnings skull. Det är en av anledningarna till att jag brinner så för feminismen eftersom jag anser att vi kvinnor ofta blir orättvist behandlade, visst blir män det också, men orättvisorna mot oss är större & sker oftare, det är min åsikt!

 

Den Okunskap jag blir arg på handlar inte om ett visst betyg eller intelligensnivå, det handlar om när folk riskerar andra människor liv eller hälsa pga okunskap som när en bilförare chansar i trafiken.

Eller på människor som väljer en åsikt utan att ha någon kunskap om ämnet, som t.ex religiösa fanatiker.

Och just religiösa fanatiker tycker jag så illa om för deras fördomar som är baserade på okunskap! Jag har ingen respekt för människor som medvetet dömer ut männsikor de inte vet något om eller hela folkgrupper.

Självkalrt har vi alla fördomar, jo det har vi alla, men det är fördomar som gör illa som jag inte klarar av !

 

Oj ...det blev ett långt inlägg....

 

 

 

 

 

 

Av Vivi - 28 januari 2011 10:54

Eftersom jag tydligen börjat bli vuxen och dricka rödvin så tänkte jag att det kunda vara bra att köpa hem en flaska eller två, speciellt eftersom den vankas storfrämande idag och tjejkväll imorgon.

När man dock inte kan så mycket om vin är det inte det lättaste att veta vad jag kommer tycka är gott och inte, då ringer man sin underbara allvetande mamma!

 

De två senaste vinerna jag tyckt om har ju faktiskt druckits hemma hos henne och hon kunde konstatera att det var röda viner från Californien gjorda på Zinfandel druvan jag gillade!

Jag gick igenom hyllan och hittade ett vin som fyllde kriterierna, Gnarly head!

Seriöst... hur kan man döpa ett vin till Gnarly head, det låter lite som en ond muterad dammråtta! ...eller något. Men mamma försäkrade mig om att det skulle vara gott så nu bor två stycken Gnarly Head i vår lilla vinställ...

 

Vi får väl se om kära lillasyster är sugen på vin eller Cola ikväll när vi bara ska mysa och ha det skönt eller om någon av tjejerna på tjejkvällen i morgon kommer gilla det ?

Det blir en helg full av en massa härliga, goa, intelligenta (och ev fulla) flickor !

 

Mitt tjejgäng & jag

  

 

 

 

Av Vivi - 28 januari 2011 08:15

Dagens mest fantastiska:

Via härliga Susanne55 hittade jag detta underbara stycke och jag tror minsann det kan vara det bästa jag läst ALLA kategorier, har jag fått en ny idol kanske ?!


Dagens mest irriterande:

Ni får ursäkta, men jag förstår inte?! Jag har aldrig förstått mig på hennes blogg eller krönikor och jag tycker ofta hon framstår som ganska ovetande (läs korkad), men visst... kanske vill hon bara provocera. Finns den någon som gillar henne som kan förklara grejjen med Katryn!


Dagens stripp:

Ha ha ha ..jag dör, underbara Nemi !!!

  


Dagens härliga:

Har ni sett denna killen ? Han blev tydligen mobbad i skolan, bland annat för att lade ut klipp på sig själv där han mimade till 50 cent och andra artister. Detta klippet 'är dock lite annorlunda än hans andra, tror inte han är mobbad längre...



Av Vivi - 27 januari 2011 13:01

Jag märker av vissa tecken, saker som förändras...

Man säger att ålder bara är en siffra, men jag undrar jag. För lite konstigt är det att jag har förändrats på bara några veckor.

Jag har märkt av följande:

 

- Mitt shoppingsug har minskat

- När jag väl blir shoppingsugen så är jag mer sugen på möbler & heminredning än kläder & skor!

- Jag sover inte lika djupt

- Jag kan gå och lägga mig redan klockan 21.30 på kvällarna

- På min önskelista står : Kaffemaskin & cocktailglas från Attling

och viktigast av allt...

- Jag har börjat gilla rödvin !

 

Är det dags att bli vuxen nu när man fyller 30 ? Eller är det bara en vinterdepression ?   

 

 


Av Vivi - 27 januari 2011 11:00

Jag har tänkt länge och väl på vilket ögonblick jag skulle välja och eftersom det förra var ganska dramastisk så tror jag vi satsar på ett lite roligare denna gången...

 

Jag och mina vänner & kollegor i kåren hade precis kommit fram till Snö6.

Snö6 är en studentkamp mellan olika högskolor i sverige, man har olika lekar i snön och tävlar mot varandra och ja... ofast är något starkare än saft iblandat, som tex grenen "100 meter rötjut" där man springer 100meter och ska på den sträckan tömma en dunk med rödvin, inte själv förstås!   

Hursom...

 

Vi hade precis kommit fram och vi kom lite sent eftersom vi hade haft en lång resväg, vi fick kasta in våra grejjer i en sovsal och sedan direkt rusa iväg till invigningsfesten.

Invigningsfesten hölls på en lokal pub och det fanns även civilister där ("normala" människor utan färgglada overaller på sig).

 

På denna pub festade vi och hade roligt och jag träffade en kille som jag tyckte var väldigt snygg (förlåt älskling).

Det blev så att jag satt och pratade väldigt mycket med han & hans kompisar och när puben stängde märkte jag att mina kollegor hade åkt allihopa och jag hade inte en aning om vart vårat övernattningställe låg.

"Snyggingen" erbjöd sin naturligtvis snabbt att jag kunde sova över hos honom och jag tackade tacksamt ja för att gå omkring i 20 minus och leta

var inget alternativ.

Snygging nämde att han dessutom hade ordnat skjuts hem....

Skjutsen kom och det visade sig att det var han pappa, hans döva pappa!

 

Ett par problem utstod:

1) Killen var definitivt yngre än vad jag trott från början, inte militärhögskola utan snarare lumpen ...

2) Där står jag med min "ovve" utan en chans att själv förklara vad jag gör där och varför jag följer med hans son hem.

Jag kan tala om att jag vred mig av förlägenhet när vi kommer hem till dem och jag ser hur hans pappa förvånat tittar på mig när han inser att jag ska sova över.... för det verkade snygging glömt att nämna....

Det är nog ett av de absolut pinsammaste ögonblicken i mitt liv !

 

Här kommer lite underbara nostalgi bilder från min tid på högskolan i Sthlm!

Den obligatoriska ovven, alla våra tema-pubar vi hade där vi klädde ut oss

och bilder från snö6.

 

Jag älskade mina gubbkepsar

 

 

Me and my toys...

    

 

En cool nörd ??

  

 

Japp, det är jag utklädd till surfkille !

  

 

Barn, pröva inte detta hemma !

    

 

Hela min underkropp var lilafärgad efter skumpartyt

  

 

100m rötjut!

 

 

Vi vann!  ...tror jag.  

 

Jag sitter längst ned till vänster.  

 

    

 

 

Av Vivi - 26 januari 2011 21:35

Dagens "nyhet":

Och så säger vissa män att kvinnor inte kan köra bil...

Jag är inte förvånad av denna "nyhet" , jag önskar fler personer därute kunde ta det lite lugnt i trafiken och inte hetsa upp sig & stressa (och även om jag drar mig från att dra upp "manligt och kvinnligt" så är det oftast män som hetsar), vi nog haft vääääldigt mycket mindre olyckor om folk tänkte innnan de körde !


Dagens dröm:

Inatt drömde jag om min gamla skola på Öland och om en del gamla klasskamrater, vi skulle gå i skolan igen och jag vet att jag tyckte det var lite konstigt, jag tyckte 29 år var lite gammalt för högstadiet ....

 

Dagens plan:

Spendera lite kvalitets tid med katterna, känns som det blivit lite av det i veckan!

    

 

Dagens Nemi:

Moha ha ha use the force Nemi, use the force !

 

Dagens låt:

Min man hittade denna underbara variation av fattig bonddräng som kommer från Astrid Lindgren Emil från början, Astrid + Tommy *kärlek* !




Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards